| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

چهارشنبه ۲۱ شهریورماه؛


کتاب «یک رؤیا و دو بستر» خسرو باقری نقد و بررسی می‌شود

کتاب «یک رؤیا و دو بستر» نوشته خسروباقری در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی نقد و بررسی می شود.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، دهمین نشست از سلسله نشست‌های نقد و بررسی کتاب در حوزه آموزش عالی که توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود، به نقد و بررسی کتاب «یک رویا و دو بستر» اختصاص دارد.

در این نشست که از ساعت ۱۴ تا ۱۶ روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه برگزار می‌شود، خسرو باقری، مولف اثر و عماد افروغ به عنوان ناقد حضور دارند.

«یک رؤیا و دو بستر: تنش‌زدایی از دانشگاه و علوم انسانی» عنوان جدیدترین کتاب خسرو باقری است که توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم منتشر شده است.

عنوان کتاب، از اثر آندره فونتن (۱۳۶۲) با عنوان «یک بستر و دو رؤیا» الهام گرفته است. فونتن در این کتاب، چالشی را بررسی کرده است که در دوران جنگ سرد، میان کندی و خروشچف رخ داد. عنوان یادشده در کتاب حاضر، به‌صورت معکوس یعنی، «یک رؤیا و دو بستر» به کار گرفته است. منظور از این تعبیر، آن است که در دانشگاه ایران، یک رؤیا وجود دارد و آن، نیل به دانشگاهی تراز و مطلوب است. اما این رؤیا در دو بستر و دو مسیر متفاوت حرکت می‌کند.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی واقع در پاسداران، خیابان مومن نژاد، پلاک ۱۲۴ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 75852
تاريخ ثبت خبر : 18 شهریور 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:04
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)