| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب گفتمان انقلاب اسلامی منتشر شد

کتاب گفتمان انقلاب اسلامی با سرپرستی پژوهشی حجت الاسلام و المسلمین مسعود صدوق و به همت حسینیه اندیشه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب گفتمان انقلاب اسلامی با سرپرستی پژوهشی حجت الاسلام و المسلمین مسعود صدوق و به همت حسینیه اندیشه منتشر شد.

با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در رمضان سال گذشته سلسله نشست های گفتمان انقلاب اسلامی در مصلی قدس قم برگزار شد و نتیجه آن کتاب گفتمان انقلاب اسلامی شد.

تحلیل از هشدارهای بصیرت افزای مقام معظم رهبری پیرامون «خطر تحریف شخصیت و راه و اندیشه ی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه» نشانگر این واقعیت است که منشأ این خطر و مبداً این تحریف را نه در میان عموم مردم بلکه باید در بطن ادبیات علمی و نخبگانی موجود جستجو کرد. در همین راستا کتاب «گفتمان انقلاب اسلامی» این مسأله را به صورت تخصصی بررسی کرده است.

در فصل اول این کتاب، تلاش شده تا با تحلیلی نوین از «فرهنگ انبیا» و قیام الهی آنان و تبیین جایگاه انقلاب اسلامی در «فلسفه  تاریخ دینی»، از تأویل نخبگانی نسبت به راه و اندیشه حضرت امام خمینی و تحریف آن به «تحجر یا انفعال» جلوگیری شود.

در فصل دوم، با توجه به دغدغه های مدیریتی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در موضوع فرهنگ و اقتصاد (مانند «بار ارزشی موجود در مفهوم توسعه» و «ضرورت طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» و…) «چالشهای سیاسی و فرهنگی و اقتصادی انقلاب اسلامی با تمدن موجود و مدل ادارهای برخاسته از آن»، تشریح شده است.

در فصل سوم نیز «راهکارهای پیشنهادی برای برون رفت از این چالشها» در سه سطح «کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت » ارائه گردیده است.

متن کامل این کتاب را در اینجا می توانید مشاهده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر : 48429
تاريخ ثبت خبر : 31 خرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 17:05
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)