| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «کلام اجتماعی اسلام؛ چیستی، گستره و روش» منتشر شد

کتاب «کلام اجتماعی اسلام؛ چیستی، گستره و روش» به قلم مرضیه عبدلی و به همت دانشگاه معارف منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «کلام اجتماعی اسلام؛ چیستی، گستره و روش» به قلم مرضیه عبدلی و به همت دانشگاه معارف منتشر شد.

 کلام اجتماعی یکی از حوزه های مطالعاتی اندیشه اجتماعی اسلام می باشد که به عنوان شاخه ای از الهیات اجتماعی ـ اسلامی به تبیین و توضیح آموزه های ایمانی و دیدگاههای دینی در باب مسائل اجتماعی پرداخته و از آنها در قبال دیدگاهها و آموزه های رقیب دفاع می کند.

محدوده کلام اجتماعی گزاره ها و مسائلی از علم کلام است که مرتبط با جامعه و نهادهای اجتماعی آن می باشد که به نحو مستقیم یا غیرمستقیم بر نوع منش، رفتار و حیات اجتماعی انسانها اثرگذار می باشد. از این رو می تواند با پیوند به مسائل اجتماعی بشر و در سایه تعاملات مثبت با اندیشمندان علوم اجتماعی به تحلیل هایی کارآمد و مبتنی بر دین در مورد جامعه دست یازد و راهکارهایی مناسب نسبت به مسائل جامعه و معضلات آن ارائه دهد.

کتاب «کلام اجتماعی اسلام» در راستای بیان چیستی، قلمرو و روش کلام اجتماعی در قالب یک مقدمه و چهار بخش تنظیم شده است: در بخش نخست، طی دو فصل به کلیات پژوهش، مفهوم شناسی و مبادی بحث پرداخته شده است. در بخش دوم، مبانی نظری و تئوریک بحث درضمن سه فصل مورد بررسی قرار گرفت که فصل اول به خاستگاه و پیشینیه کلام اجتماعی، فصل دوم به رویکردهای مختلف نسبت به آموزه های اجتماعی کلام و فصل آخر آن به نسبت سنجی کلام اجتماعی و جامعه شناسی دین اختصاص پیدا کرد.
در بخش سوم در ضمن دو فصل، قلمرو کلام اجتماعی در آراء اندیشمندان متقدم، متأخر و معاصر مورد بررسی قرار گرفت. در بخش چهارم نیز روش شناسی کلام اجتماعی با سه فصل درآمدی بر روش شناسی کلام اجتماعی، روش نقلی و روش عقلی مورد مداقه و بررسی واقع شد.

کتاب «کلام اجتماعی اسلام؛ چیستی، گستره و روش» در ۲۴۰صفحه و قطع رقعی و به قیمت ۱۱۵۰۰ تومان روانه بازار فروش شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 62284
تاريخ ثبت خبر : 28 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:09
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)