| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «پیام مولا از بستر شهادت» منتشر شد

کتاب «پیام مولا از بستر شهادت» به قلم آیت الله مصباح یزدی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، کتاب «پیام مولا از بستر شهادت» به قلم آیت الله مصباح یزدی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

این‌اثر، شرح و توضیحی است بر وصیت‌نامه امیر مؤمنان حضرت‌عـلی(ع) که در واپسین لحظه‌های زندگی خویش، به امام حسن و امام حسین(ع) فرموده‌اند.

این کتاب با توجه به مضامین عرفانی و اخلاقی کلام حضرت امیر(ع) و با تاکید بر تقوای الهی، با بحث درباره دنیا آغاز می‌شود و با اشاره به گرایش فطری و ذاتی انسان به دنیا، راه رهایی از وابستگی به دنیا را بیان می‌کند.

حضرت استاد در این شرح علاوه بر اشاره به تقوا به عنوان مبنای همه ارزش‌ها در اسلام، از نظم، با نام واجب فراموش شده یاد میکنند و دو شرط اساسی برقراری نظم در جامعه (برنامه‌ریزی و نظارت) را متذکر میگردند.

ایشان در ادامه‌ شرح وصیت گران‌قدر امیرالمؤمنین(ع)، موضوعاتی چون اصلاح ذات‌البین، اهمیت مسائل و روابط اجتماعی در اسلام و راز تاکید اسلام بر روابط صحیح اجتماعی را مطرح کرده، خط قرمز اسلام در برقراری روابط اجتماعی را بیان میکنند.

نقش احسان در تحکیم روابط اجتماعی و کاربرد آن در مورد خدمت به یتیمان و همسایگان، دو اصل قرآن و نماز به عنوان دو رکن اساسی اسلام، جایگاه ویژه حج و خانه خدا، حج در نگاه اهل‌بیت(ع) و منافع حج از جمله موضوعات، مباحث و سرفصل‌هایی است که حضرت علامه با عنایت به کلام شیوا و پر صلابت مولا به شرح و توضیح آن پرداخته‌اند.

هم‌چنین در پایان، به جهاد در سه عرصه (جهاد با مال، جهاد با زبان و جهاد فرهنگی) اشاره می‌شود و ضمن بیان جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، پیآمدهای ترک این مهم، چگونگی امر به معروف و نهی از منکر، و افراط‌ها و تفریط‌های ممکن در راه تحقق آن، بررسی می‌شود.

جلد کتاب «پیام مولا  از بستر شهادت» در۳۰۴صفحه و به قیمت ۸هزارتومان روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 69104
تاريخ ثبت خبر : 13 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 14:57
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)