| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «پندهای الاهی» منتشر شد

کتاب«پندهای الاهی» به قلم آیت الله مصباح یزدی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «پندهای الاهی» به قلم آیت الله مصباح یزدی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

این کتاب شرح دلپذیری بر بخشی از حدیثی قدسی گفت‌وگوی خداوند و حضرت موسی(ع) در کوه طور است.

استاد در این نوشتار با در نظر گرفتن این حدیث قدسی، ضمن اشاره به نقش آرزوهای طولانی در قساوت و تاریکی قلب، با بیان آرزوهای مفید و نکوهیده، و نیز اشاره به حکمت پیروی از دستورات الاهی با بیان محبت و غضب خداوند، به توضیح و تشریح ویژگی‌های حیات مطلوب قلب و ضرورت زدودن زنگار سـرمستی از دل با خشـیت الاهی پرداختـه‌اند.

وی هم‌چنیـن با اشاره به شهرت‌گریزی و ساده‌زیستی به‌عنوان دو ویژگی دوستان خدا، و با اشاره به احساس خردی و کوچکی در برابر خداوند، از ضرورت اعتقاد به توحید و حاکمیت خداوند در عالم سخن رانده‌اند. در ادامه این نوشتار با توجه به توصیه خداوند به حضرت موسی، سازوکارهای اساسی روابط اجتماعی در سخن خداوند شرح داده شده و شرایط اساسی معاشرت با مردم، حد و مرز ارتباط با دیگران و تأثیر نامطلوب معاشرت با نااهلان بررسی و گوشزد شده است.

 در بخشی دیگر از این کتاب، بازتاب اعتقاد و ارتباط با خدا و بندگی او، دستاوردهای ذکر در سخن خداوند و نیز نقش تربیتی ترس از خداوند در رفتار انسان تشریح و تبیین شده است.

ارتباط با خدا در قرآن و روایات، مراتب ذکر و اطمینان به خداوند، بازتاب باور بندگی خداوند در رفتار انسان، پرستش و بهره‌مندی از رحمت خاص الاهی، مراحل و ثمره ارتباط با خداوند، نکوهش درخواست از غیر خداوند، از جمله سرفصل‌هایی است که حضرت استاد با عنایت به گفت‌وگوی خداوند و حضرت موسی(ع) به شرح و توضیح آن پرداخته‌اند.

کتاب «پندهای الاهی» در ۱۷۶ صفحه به قیمت ۷هزار تومان روانه بازار فروش شد.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 64772
تاريخ ثبت خبر : 22 اسفند 1396
ساعت بارگزاری خبر : 14:37
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)