| امروز سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


کتاب «مولفه‌های سلامت اجتماعی از دیدگاه اسلام» منتشر می‌شود

محمد اسحاقی از انتشار کتاب «مولفه‌های سلامت اجتماعی از دیدگاه اسلام» خبر داد و گفت: ابعاد و مولفه‌های سلامت اجتماعی از دیدگاه اسلام بررسی نشده و این کتاب می‌تواند منبع مفیدی مبتنی بر منابع دینی، آیات و روایات و نظرات دانشمندان اسلامی باشد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایبنا، محمد اسحاقی، استاد حقوق دانشگاه تهران از انتشار کتاب «مولفه‌های سلامت اجتماعی از دیدگاه اسلام» خبر داد و اظهار کرد: این کتاب با همکاری محمد شمسایی نوشته شده و به یکی از مهمترین موضوعات در جامعه پرداخته است. سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی از مباحثی است که باید همواره بررسی شود.

 

وی ادامه داد: سلامت همیشه به معنای نبود بیماری نیست و گاهی فردی که استاندارهای لازم را ندارد به معنای این است که از سلامت برخوردار نیست. امروزه نیز سلامت از موضوعاتی است که با مشاغل و حرفه‌های گوناگون پیوند خورده است. به طور مثال سلامت اداری در ارتباط با ناهنجاری‌های اداری مطرح می‌شود. همین موضوع را می‌توان به سلامت اقتصادی هم تعمیم داد، بنابراین رویکرد امروز در سلامت این است که همه جنبه‌ها را پیوند می‌دهد. 

 

اسحاقی با بیان اینکه سلامت اجتماعی در ایران کمتر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: ابعاد و مولفه‌های سلامت اجتماعی از دیدگاه اسلام بررسی نشده و این کتاب می‌تواند منبع مفیدی مبتنی بر منابع دینی، آیات و روایات و نظرات دانشمندان اسلامی باشد. 

 

به گفته این استاد دانشگاه، در این کتاب از روش میدانی هم استفاده شده و بر اساس نمونه جامعه آماری در تهران مولفه‌ها و ابعاد سلامت اجتماعی از دیدگاه اسلام بررسی شده است.

 

اسحاقی یادآور شد: مولفه‌های سلامت اجتماعی از دیدگاه اسلام بسیار پیشرفته‌تر و جامع‌تر از مولفه‌های سلامت اجتماعی در کشورهای غربی است چون مساله سلامت اجتماعی همواره یکی از موضوعات محوری در دین ما بوده است و انسان و جامعه سالم می‌تواند در همه ابعاد زندگی خود از سلامت برخوردار باشد.

 

این استاد دانشگاه افزود: نگارش کتاب حاضر دو سال طول کشیده و به زودی از سوی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها منتشر می‌شود.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 24937
تاريخ ثبت خبر : 9 تیر 1395
ساعت بارگزاری خبر : 11:29
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)