| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «معیار دانش» منتشر شد

کتاب «معیار دانش» به قلم حجت الاسلام والمسلمین عسکری سلیمانی امیری و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دو جلد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «معیار دانش» به قلم حجت الاسلام والمسلمین عسکری سلیمانی امیری و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دو جلد منتشر شد.

کتاب منطق در سطح مقدمات و متوسطه به زبان فارسی نسبتا فراوان است، اما کتابی که حاوی سطوح عالی مباحث منطقی و برخوردار از اتقان لازم باشد، بسیار اندک است. شاید تنها کتاب تقریبا جامع در سطح عالی به زبان فارسی، اساس الاقتباس محقق طوسی باشد؛ اما همین کتاب نیز به دلیل ادبیات کهنش و خالی بودن از برخی مباحث کلیدی فلسفه منطق یا پاره ای مشرب های منطقی مانند منطق اشراقی، یا مختصر بودن مباحث مزبور در آن، خالی از کاستی نیست.
کتاب پیش روی، مجموعه ای از مباحث منطقی است که از منابع اصیل منطقی که منطق دانان مسلمان به ویژه فارابی و ابن سینا تنقیح کرده و بسط داده اند فراهم آمده و ضمن اشاره به منشأ تاریخی بعضی از بحث ها به سبک منطق جدید تبیین و استدلال شده است و تمامی مباحث با ذکر منابع اصلی منطقی، مستدل و متقن می بـاشد.
جلد اول در چهار محور مباحث مقدماتی، منـطق تعریف، قضایا و استدلال مباشر از بخش منطق استنتاج
جلد دوم در سه محور حجت از بخش منطق استنتاج، برهان و مغالطه تنظیم شده است. و نیز مباحث جدیدتر منطقی از قبیل انواع تعریف های لفظی، نقض محمول، عکس نقیض و انواع برهان لمّی و انّی در قیاس استثنایی به آن افزوده شده است.

جلد اول کتاب «معیار دانش» در ۴۳۲صفحه و به قیمت ۲۰هزار تومان و جلد دوم آن در ۴۱۶ صفحه و با قیمت ۳۱هزار تومان روانه بازار فروش شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 64528
تاريخ ثبت خبر : 21 اسفند 1396
ساعت بارگزاری خبر : 11:25
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)