| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

توسط پژوهشگاه مطالعات اسلامی دانشگاه مک‌گیل؛


کتاب «مجموعه فلسفی مروی» به‌زودی منتشر می‌شود

کتاب مجموعه فلسفی مروی یا مقدمه پروفسور روبرت ویسنوفسکی و مقدمه فارسی دکتر حسن انصاری به همت نشر رایزن با همکاری پژوهشگاه مطالعات اسلامی دانشگاه مگ گیل در دست انتشار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب مجموعه فلسفی مروی یا مقدمه پروفسور روبرت ویسنوفسکی و مقدمه فارسی دکتر حسن انصاری به همت نشر رایزن با همکاری پژوهشگاه مطالعات اسلامی دانشگاه مگ گیل در دست انتشار قرار گرفت.

کتاب «مجموعه فلسفی مروی» مجموعه‌ای از آثار فلسفی است که در نسخه‌ای منحصر به فردی در کتابخانه مدرسه مروی تهران وجود دارد و شامل تعدادی آثار مهم فلسفی و تاکنون مفقود فرض شده تألیف یحیی بن عدی است. «یحیی بن عدی»، فیلسوف مهم دوران قبل از ابن سینا و از شاگردان فارابی است.

این کتاب با مقدمه‌ای تفصیلی و تحلیلی از پروفسور ویسنوفسکی، متخصص برجسته فلسفه ابن سینا و همچنین مقدمه فارسی دکتر حسن انصاری به همت نشر رایزن به زیر چاپ رفته است.

«مجموعه فلسفی مروی» دومین کتاب از مجموعه «سلسلۀ میراث فکری تمدن اسلامی» است که در چارچوب همکاری انتشارات کتاب رایزن با پژوهشگاه مطالعات اسلامی دانشگاه مک گیل کانادابزودی منتشر می شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 45870
تاريخ ثبت خبر : 13 اردیبهشت 1396
ساعت بارگزاری خبر : 12:32
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)