| امروز سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:


کتاب «مبانی فلسفی علم تربیت اسلامی» به بازار نشر رسید

کتاب «مبانی فلسفی علم تربیت اسلامی» نوشته علی لطیفی توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، در چکیده کتاب آمده است: «در تاریخ تحولات علم تربیتی، پرسش از چیستی و روش‌شناسی علم یا نظریه‌ تربیتی متضمن پرسش‌های فرعی متعددی درباره‌ی چیستی و انواع علم، چیستی موضوع علم تربیتی، نسبت میان علم تربیتی با دیگر علوم، روش‌شناسی پژوهش تربیتی و … بوده است. از آنجا که چنین پرسش‌هایی دارای ماهیتی فلسفی هستند، بسترهای فکری – فلسفیِ متفاوت در مواجهه با آنها باعث شکل‌گیری، رشد و توسعه‌ دیدگاه‌های متنوعی درباره‌ علم تربیتی شده‌اند.

کتاب حاضر، نخستین جلد از یک مجموعه‌ دو جلدی است که به دنبال بازتعریف و بازسازیِ تصویری از چیستی علم تربیتی اسلامی با تکیه بر دیدگاه‌ها و ظرفیّت‌های فلسفه‌ اسلامی است. این کتاب که حاصل بررسی و بازخوانیِ گسترده‌ی آثار حکمت اسلامی است، به توضیح و تبیین آن دسته از دیدگاه‌ها درباره‌ هستی، انسان و ابعاد وجودی وی، علم و ادراک، تقسیمات علوم، اعتبارسنجی در معرفت و هویت علم دینی پرداخته که مقدّمات فلسفی مورد نیاز برای پاسخی تفصیلی به چیستی و روش‌شناسی علم تربیت اسلامی را فراهم می‌نمایند.

کتاب «مبانی فلسفی علم تربیت اسلامی» نوشته علی لطیفی در ۲۳۲ صفحه توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سال ۱۳۹۷ به چاپ رسید.

انتهای پیام/

کد خبر : 77026
تاريخ ثبت خبر : 7 مهر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:18
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)