| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


کتاب «مباحث خانواده و روابط زن و مرد» از دیدگاه شهید مطهری منتشر شد

جلد سوم کتاب «روایت مطهر»، اثر حجت الاسلام والمسلمین حسین سوزنچی به تبیین زوایای پنهان تفکر شهید مطهری به منظور دست‌یابی به یک نظام فکری منسجم می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی موسسه علمی ـ فرهنگی سدید، جلد سوم کتاب «روایت مطهر»، اثر حجت الاسلام والمسلمین حسین سوزنچی منتشر شد.

 

این اثر از مجموعه ۴ جلدی روایت مطهر، به تبیین زوایای پنهان تفکر شهید مطهری به منظور دست‌یابی به یک نظام فکری منسجم می‌پردازد.

 

جلد سوم این مجموعه کتاب با عنوان فرعی «مباحث خانواده و روابط زن و مرد»، شامل بحث پیرامون گفتارهای شهید مطهری در کتاب‌های «نظام حقوق زن در اسلام، اخلاق جنسی و مسئله حجاب» است توسط انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)  و به اهتمام موسسه علمی ـ فرهنگی سدید منتشر شد.

 

معرفی اثر:

 

احیای حقوق و جایگاه زن در جامعه به نحوی که لطمه‌ای به شان و جایگاه خانواده نزند. از مهم‌ترین دغدغه‌های انقلاب اسلامی بوده؛ به تعبیر مقام معظم رهبری، دربارۀ احقاق حقوق و جایگاه زن در جامعه لازم است کار فرهنگی بزرگی انجام گیرد؛ به گونه‌ای که اگر فضای فرهنگی جامعه در زمینۀ مسائل زن و خانواده ، شفاف شود و احکام اسلامی و نظرات قرآنی در این زمینه روشن گردد، راه برای رسیدن بانوان کشور به آن نقطه‌ای که برای یک زن، آرمانی و غایت مطلوب است، هموار خواهد شد.

 

در این کتاب تلاش می‌شود تا با تأملاتی پیرامون اندیشه‌های شهید مطهری، به نقد مبانی غرب در زمینۀ آزادی زن و تساوی حقوق زن و مرد، و تبیین این مباحث در نظام فکری اسلامی پرداخته شود تا در حد توان، خطوط کلی الگوی اسلامی در تحلیل مسائل زن و خانواده ترسیم گردد.

 

چاپ اول این کتاب در ۲۰۸ صفحه و به قیمت ۱۰,۰۰۰ تومان در زمستان ۹۴ منتشر شده است.

 

علاقه مندان برای تهیۀ این کتاب و دانلود بخشی از آن می‌توانند به سایت موسسه علمی فرهنگی سدید مراجعه یا با شماره‌های ۰۲۱۶۶۴۸۶۰۸۴، ۰۲۱۶۶۴۸۶۱۲۰ و ۰۹۱۰۹۸۰۵۰۵۵ تماس حاصل کنند.

 

انتهای پیام/

 

 

کد خبر : 16893
تاريخ ثبت خبر : 10 بهمن 1394
ساعت بارگزاری خبر : 13:18
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)