| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «ماهیت معرفت عرفانی» منتشر شد

کتاب «ماهیت معرفت عرفانی» به قلم مسعود اسماعیلی و به همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبر ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب «ماهیت معرفت عرفانی» بیست و یکمین کتاب گروه عرفان پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه است که توسط مسعود اسماعیلی به چاپ رسید.


ماهیت معرفت عرفانی، معطوف به این مساله است که «معرفت عرفانی چه نوعی از شناخت بوده، چه مقوِّمات و مولفه‌های اصلی دارد؟». جایگاه این بحث در دانش فلسفه عرفان بوده و با مباحث فراعرفان و وجودشناسی ارتباط وثیقی دارد. زمینه اصلی خیزش چنین مباحثی در جامعه علمی ما نظریات غربی است. بنابراین این کتاب، در آغاز به دیدگاه‌های غربیان می‌پردازد و در سرانجام، نظریات استحصال شده از آثار متفکران اسلامی ارائه می‌شود. ساختار این کتاب، براساس نظریات موجود تنظیم شده است. فیلسوفان دین و عرفان در غرب در این زمینه، چند نظریه مهم ارائه نموده‌اند. کما اینکه عارفان اسلامی به ویژه ابن‌عربی و اتباع وی و فیلسوفان اسلامی، فارابی، ابن‌سینا، شیخ اشراق و صدرالمتالهین، به این موضوع پرداخته‌اند؛ مجموع این نظریات، در هفت گروه جای می‌گیرند که در ذیلشان پانزده نظر، به تفصیل ارایه، ارزیابی، مقایسه و داوری نهایی شده‌اند و درنهایت، راه برای عرضه نظریاتی جدید، گشوده شده است.
کتاب«ماهیت معرفت عرفانی» از چهار بخش به شرح زیر تشکیل شده است:
بخش اول: کلیات
بخش دوم: ماهیت معرفت عرفانی از دیدگاه اندیشمندان غربی
بخش سوم: ماهیت معرفت عرفانی از دیدگاه اندیشمندان اسلامی
بخش چهارم: مقایسه، تحلیل و ارزیابی نهایی
کتاب «ماهیت معرفت عرفانی» اثر مسعود اسماعیلی با قیمت ۵۵۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عرضه گردیده است.
علاقه مندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می‌توانند به وبگاه سازمان انتشارات پژوهشگاه مراجعه کنند.
انتهای پیام/

کد خبر : 51246
تاريخ ثبت خبر : 24 مرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 09:31
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)