| امروز سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

توسط نشر معارف؛


کتاب «قرآن و چالش اختلاف در جامعه» منتشر شد

کتاب «قرآن و چالش اختلاف در جامعه: پژوهشی در نظریات مفسّران اجتماعی» نوشته فرج الله میرعرب از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، کتاب قرآن و چالش اختلاف در جامعه: پژوهشی در نظریات مفسّران اجتماعی نوشته فرج الله میرعرب عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

 

نویسنده در مقدمه کتاب می نویسد: «در این پژوهش از برخی مفسران اسلامی که به مسائل اجتماعی توجه خاص داشته و مباحث اجتماعی را به‌دقت در آیات الهی دنبال کرده و توضیح داده اند، کمک گرفته شد. به نظر رسید چهار مفسر در این جهت ممتاز و مورد توجه مسلمانان هستند؛ یعنی علامه طباطبایی؛ صاحب «المیزان فی تفسیر القرآن»، سید قطب شاذلی؛ نویسنده «فی ظلال القرآن»، محمدطاهر بن عاشور؛ صاحب «التحریر و التنویر» و علامه فضل‌الله؛ نویسنده» تفسیر من وحی القرآن». هدف از انتخاب چنین روشی این بوده که با کمک مفسران صاحب‌نظر در مباحث اجتماعی و سیاسی قرآن، تحقیقی در مورد برنامه اسلام برای نجات جامعه از اختلاف و ایجاد وفاق اجتماعی ارائه شود و تئوری الهی برای مدیریت جامعه مبرهن گردد

کتاب از یک بخش مقدماتی و چهار فصل تشکیل شده است: «مفسران حوزه پژوهش» (علامه طباطبایی، سید قطب، محمد طاهر ابن عاشور و علامه فضل‌الله)، «کلیات مباحث» (مفهوم و اقسام اختلاف)، «علل و عوامل اختلاف»، «پیامدهای شوم اختلاف» و «رفع اختلاف و بازگشت به اتحاد» (مولفه ها و بایسته ها).

انتهای پیام/

کد خبر : 41905
تاريخ ثبت خبر : 30 بهمن 1395
ساعت بارگزاری خبر : 16:26
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)