| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


کتاب فقه الاطفال در بوته نقد قرار گرفت

کتاب فقه الاطفال اثر مشترک کبری پورعبدالله و منیر حق خواه از اعضای هیئت علمی پردیس خواهران دانشگاه امام صادق (ع) مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی پردیس خواهران دانشگاه امام صادق (ع)، نشست بررسی کتاب فقه الاطفال اثر مشترک اعضای هیئت علمی گروه فقه و حقوق اسلامی پردیس خواهران دانشگاه امام صادق (ع) با حضور مظاهری عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مطهری و منتقد این کتاب و جمعی از علاقه مندان برگزار شد.

در این نشست ابتدا نویسندگان کتاب به معرفی اجمالی و اهداف تالیف پرداختند و گفتند: تدوین این کتاب به منظور تامین منابع درسی گروه های علوم تربیتی و فلسفه با نظارت حجت الاسلام و المسلمین انصاری شیرازی عضو گروه کودک مرکز فقهی ائمه اطهار قم در دستور کار قرار گرفت.

نویسندگان درباره امتیازهای این کتاب نسبت به موارد مشابه افزودند: طی دو سال نگارش این کتاب با مطالعۀ ژرف انگارانۀ موسوعه الاحکام الاطفال، اهتمام ویژه ای برای نگارش سرفصل های مرتبط و مبتلابه دانشجویان با توجه به منابع دست اول آموزشی و عربی در جهت توانمندسازی دانشجویان برای فهم متون تخصصی اصلی مورد توجه قرار گرفت.

در ادامه مظاهری در مقام منتقد کتاب فقه الاطفال، سوال هایی پیرامون علت انتخاب فصول پنج گانه، تفاوت این کتاب و کتاب موسوعه الاحکام الاطفال و ترتیب چیدمان فصول مختلف کتاب مطرح کرد.

در قسمت پایانی این برنامه، نویسندگان کتاب به طرح پاسخ سوال های بیان شده پرداختند و ابراز کردند: با توجه به اینکه هدف از تالیف کتاب، قرار گرفتن به عنوان منبع درسی دانشجویان بود به همین لحاظ باید دو مسئله مهم درباره فهم مخاطب و زمان لازم برای ارائه آن در مدت یک ترم تحصیلی مدنظر قرار می گرفت، به همین دلیل سعی شد با اهم و مهم نمودن مطالب، آنچه در دایره دانش و استنباط دانشجویان قرار می گیرد، ارائه شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 36645
تاريخ ثبت خبر : 24 آذر 1395
ساعت بارگزاری خبر : 13:49
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)