| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


انتشار کتاب «فرزندآوری»

فرزندآوری توصیه مستمر فرهنگ دینی ماست و فرزندان، نشان نشاط و گرما بخش خانواده بوده، در آرامش روانی و استحکام خانواده تاثیرگذارند. از این رو، اراده می کنیم نسلی نیکو از ما به یادگار بماند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب «فرزندآوری» به همت گروه سنت‌های حوزوی و آداب طلبگی مرکز پژوهش‌های جوان وابسته به پژوهشگاه منتشر شد.

فرزندآوری توصیه مستمر فرهنگ دینی ماست و فرزندان، نشان نشاط و گرمابخش خانواده بوده، در آرامش روانی و استحکام خانواده تاثیرگذارند. از این رو هنگامی که اراده می کنیم نسلی نیکو از ما به یادگار بماند، لازم است مقدمات و نکاتی را قبل و بعد از فرزندانمان مهیا نماییم که این مسائل می‌تواند زمینه‌ساز داشتن فرزندانی صالح و شایسته باشد. این کتاب با هدف تشویق و ترغیب زوج‌های جوان و ارائه راهکار جهت داشتن نسلی نیک نگاشته شده است.

عناوین مجموعه مهارت‌های طلبگی در یک طبقه‌بندی به مسایل فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم شده است و در طبقه‌بندی ثانوی، ذیل موضوعات فردی، به مباحث علمی، اخلاقی و تبلیغی پرداخته می ‏شود. «فرزندآوری» دفتری از فصل خانوادگی این مجموعه است.

farzandavari-b_14647

این کتاب شامل پنج فصل به شرح زیر است:

فصل اول: ارزش و اهمیت تولید و تربیت فرزند

فصل دوم: وظایف والدین قبل از انعقاد نطفه

فصل سوم: وظایف والدین در مرحله انعقاد نطفه

فصل چهارم: وظایف والدین در دوران بارداری

فصل پنجم: وظایف والدین بعد از تولد

محمود مقدمی در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین می‌نویسد: هیچ چیز برای انسان بهتر از این نیست که فرزندی داشته باشد تا در زندگی خود از عقل و هوش و زیبایی او لذت ببرد، برای پدر و مادر باقیات الصالحات باشد و نام آنها را بلند گرداند و در قیامت نیز مایه روشنی چشم باشد و به واسطه آن فرزند از گناهان والدین نیز گذشت نمایند. نوشته حاضر خلاصه و چکیده‌ای از دستورات معصومین (ع) برای به وجود آوردن نسلی پاک و پاکیزه است که سعی کرده‌ایم تا در کوتاه‌ترین عبارت‌ها آن را جای داده و تقدیم به تمام عاشقان اهل بیت و مخصوصاً عروس و دامادهای جوان کنیم.

نوزدهمین جلد از مجموعه مهارت‌های طلبگی با عنوان «فرزندآوری» به قلم محمود مقدمی با قیمت ۸۰۰۰ تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می توانند به نشانی www.poiict.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 32516
تاريخ ثبت خبر : 26 مهر 1395
ساعت بارگزاری خبر : 09:59
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)