| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

به قلم شهریار زرشناس؛


کتاب «علوم انسانی در ترازوی نقد» منتشر شد

«تأملاتی در نقد علوم انسانی (کتاب اول): علوم انسانی در ترازوی نقد» جدیدترین کتاب زرشناس است که در زمینۀ نقد علوم انسانی غربی منتشرشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از  روابط عمومی مؤسسۀ علمی فرهنگی سدید، «تأملاتی در نقد علوم انسانی (کتاب اول): علوم انسانی در ترازوی نقد» جدیدترین کتاب شهریار زرشناس است که درزمینۀ نقد علوم انسانی غربی منتشرشده است. نسخۀ الکترونیک و چاپی کتاب مذکور به‌صورت هم‌زمان در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته است.

 

این اثر اولین کتاب از مجموعۀ ۶ جلدی «تأملاتی در نقد علوم انسانی» به قلم شهریار زرشناس است. جلد اول این مجموعه شامل مباحث بررسی دوران روشنگری، چهره‌های علوم انسانی مدرن، نظام دانشگاهی جدید و پروژه علوم انسانی در ایران و … است که توسط انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام  و به اهتمام مؤسسۀ علمی ـ فرهنگی سدید منتشرشده است.

 

در معرفی این اثر آمده است: علوم انسانی غربی که متأسفانه امروز سکه رایج فضای علمی کشور است نه در مبانی و نه در پرسش‌هایی که بدان می‌پردازد؛ نسبتی با اسلام و جامعۀ اسلامی نداشته، بلکه در تضاد است.

 

index

 

 

از این‌رو لازم است به‌عنوان نخستین گام در گفتمان سازی برای تحول علوم انسانی رایج، رویکرد و جهت‌گیری غالب و حاکم از حالت انفعالی موجود خارج‌شده و به یک رویکرد کاملاً نقادانه تغییر یابد. روح نقادی در علوم انسانی، نقطه آغاز حرکت در مسیری است که غایت آن رسیدن به علم دینی و رهایی از علوم انسانی غربی است.

 

کتاب حاضر که اولین جلد از مجموعه «تأملاتی در نقد علوم انسانی» است، به تبیین آغاز شکل‌گیری علوم انسانی مدرن، ماهیت و جایگاه آن در عالم تاریخی غرب مدرن می‌پردازد و در ادامه یکی از طرح‌های مهم در مسیر سیطرۀ غرب‌زدگی شبه‌مدرن و سپس نهادینه کردن و ترویج علوم انسانی مدرن در ایران و نهادسازی برای آن است نیز موردمطالعه قرار می‌دهد.

 

چاپ اول این کتاب در ۱۵۲ صفحه و به قیمت ۷ هزارتومان در سال جاری منتشرشده است.

 

برای تهیۀ نسخۀ چاپی این کتاب می‌توانید به سایت مؤسسۀ علمی- فرهنگی سدید مراجعه یا با شماره‌های ۰۲۱۶۶۴۸۶۰۸۴، ۰۲۱۶۶۴۸۶۱۲۰ و ۰۹۱۰۹۸۰۵۰۵۵ تماس حاصل کنید؛ و برای مطالعۀ الکترونیک آن به نرم‌افزارهای کتاب‌خوان طاقچه و فراکتاب مراجعه کنید.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 21615
تاريخ ثبت خبر : 11 اردیبهشت 1395
ساعت بارگزاری خبر : 14:40
برچسب‌ها:, , , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)