| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛


کتاب «علم‌النفس از دیدگاه اندیشمندان مسلمان» منتشر شد

کتاب «علم النفس از دیدگاه اندیشمندان مسلمان» نوشته رحیم ناروئی و حسن عبدی توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «علم النفس از دیدگاه اندیشمندان مسلمان» نوشته رحیم ناروئی و حسن عبدی با موضوع روانشناسی به چاپ رسید.

در چکیده کتاب آمده است: «کتابی را که در دست دارید، دارای دو بخش است. در بخش اول مهم ترین مسائل علم النفس فلسفی را با زبانی ساده برای دانشجویان رشته روان شناسی در سطح کارشناسی معرفی می کند. مباحثی چون تعریف نفس،چیستی نفس، دو ساحتی بودن انسان، تجرد نفس، کمال نفس و جاودانگی نفس را با اتکا بر روش عقلی و فلسفی آشکار می سازد.

 این بخش نگاهی متفاوت با رویکرد موجود در روان شناسی معاصر دارد که محصول کاربست صرفا روش آزمایشی در شناخت ابعاد روانی انسان است. در بخش دوم از پایه های زیستی رفتار که از مباحث پایه در روانشناسی و فلسفه اسلامی می­باشد، بحث شده است. همچنین یادگیری با توجه به اینکه با اختیار و اراده آدمی ارتباط مستقیم دارد، شخصیت و مفاهیم اسلامی که متضمن معنای آن هستند، روان­شناسی مرضی و نحوه برخورد اندیشمندان با اختلالات روانی و تعلیم و تربیت و جایگاه آن از نگاه اندیشمندان مسلمان بحث شده است.»

کتاب «علم النفس از دیدگاه اندیشمندان مسلمان» نوشته رحیم ناروئی و حسن عبدی، در ۲۶۶ صفحه با قیمت ۱۵۴۰۰ تومان توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 77507
تاريخ ثبت خبر : 15 مهر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:41
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)