| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


انتشار «عدالت و عدالت‌خواهی در اندیشه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای»

کتاب «عدالت و عدالت‌خواهی در اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» به قلم مهران کریمی سادات محله و سیدعلی کشفی و به همت انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «عدالت و عدالت‌خواهی در اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» به قلم مهران کریمی سادات محله و سیدعلی کشفی از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.
اثر جدید انتشارات انقلاب اسلامی با عنوان «کتاب عدالت» مجموعه‌ای گردآوری شده از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که نگاهی به جایگاه «عدالت و عدالت‌خواهی» در اندیشه‌ معظم له دارد منتشر شد.
این کتاب با رویکرد کاربردی تدوین شده و در آن سعی شده به مسائل عینی و سوال‌های مهم در حوزه‌ بحث عدالت‌خواهی از منظر رهبر انقلاب اسلامی پاسخ داده شود.
رهبر انقلاب طی سخنان خود در این کتاب به مسائلی مانند اهمیت عدالت و عدالت‌خواهی، عرصه‌های تحقق عدالت، چگونگی عدالت‌خواهی و بایدها و نبایدهای آن اشاره دارد و در ادامه این کتاب در چهار گفتار اصلی به تبیین این موضوعات براساس بیانات ایشان پرداخته است.
درس‌هایی از نهج‌البلاغه، دستاوردهای نظام اسلامی در گسترش عدالت، نگاهی به اقدمات رهبری در حوزه‌ی عدالت‌گستری و تذکرات رهبر انقلاب برای دنبال کردن عدالت‌خواهی به عنوان بخش‎های مکمل این کتاب محسوب می‌شوند.

;کتاب عدالت

بخش پایانی این کتاب ۸۰ صفحه‌ای که با عنوان پیوست یک و دو آورده شده شامل متن کامل فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب به سران قوا درباره‌ «مبارزه با مفاسد اقتصادی» و همچنین فهرستی از بیانات مهم رهبر انقلاب برای مطالعه‌ بیشتر در زمینه‌ «عدالت اجتماعی» است.
در این کتاب سعی شده با ادبیاتی جدید و استفاده از ظرفیت‌های تصویری و گرافیکی دو عرصه‌ «نظر و عمل» به یکدیگر نزدیک شده و محتوایی ناظر به پیگیری و تحقق بیش از پیش آرمان عدالت در اختیار مخاطبین و به‌خصوص «جریان مومن انقلابی» قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر : 62596
تاريخ ثبت خبر : 28 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 16:11
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)