| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

نشر «سوره مهر» منتشر کرد؛


کتاب «سبک‌شناسی هنر انقلاب اسلامی» منتشر شد

محمدرضا وحیدزاده با نگاهی تطبیقی به شعر و نقاشی دوره انقلاب کتاب «سبک‌شناسی هنر انقلاب اسلامی» را تالیف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از فارس، کتاب «سبک‌شناسی هنر انقلاب اسلامی» اثر محمدرضا وحیدزاده از سوی نشر سوره مهر منتشر شد.

این اثر «سبک» را ویژگی‌های تکرارشونده و مشخص صوری و ساختاری یک اثر یا مجموع‌ای از آثار می‌داند که عوامل اجتماعی و فرهنگی و به‌ویژه نحوه اندیشیدن مولف یا مولفان آن آثار تاثیر بسزایی در ایجاد و کیفیت آن‌ها دارد، در نتیجه می‌پندارند با وقوع انقلاب اسلامی، فصل تازه‌ای در تاریخ این سرزمین آغاز شده که دامنه تاثیرات خود را در گستره وسیعی از حوزه‌ها، از مسائل سیاسی و اجتماعی تا مسائل فرهنگی و هنری بسط داده است.

بر همین اساس انسان عهد انقلاب اسلامی نیز دارای جها‌ن‌بینی خاصی است که طرز نگرش او را به هستی و پدیده‌های آن متفاوت می‌سازد. این طرز نگرش متفاوت، تاثیرات مستقیمی در هنر و ادبیات این دوره خواهد گذاشت و منجر به شکل‌گیری سبک تازه‌ای در هنرمی‌شود. همچنین انتظار می‌رود این سبک تازه در حیطه‌های مختلفی همچون شعر و نقاشی تاثیری مشترک و مشابه برجای بگذارد. از این روی به نظر می‌رسد مطالعه هنر و ادبیات این دوره و بررسی آن با گفتمان فکری حاکم، منتج به کشف ویژگی‌های سبکی مشترک و تکرار شونده آثار ادبی و هنری مرتبط با انقلاب خواهد شد و می‌تواند مشخص کننده سبک هنر انقلاب اسلامی باشد. نگارنده در این اثر تلاش دارد با نگاهی به آرای منتقدان و صاحب‌نظران هنر و ادبیات انقلاب اسلامی و با روشی مشخص به احصا و تبیین ویژگی‌های سبکی این هنر نائل آید.

کتاب «سبک‌شناسی هنر انقلاب اسلامی» با نگاهی تطبیقی به شعر و نقاشی دوره انقلاب اثر محمدرضا وحیدزاده از سوی نشر سوره مهر در ۳۲۰ صفحه با قیمت ۲۰هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 61981
تاريخ ثبت خبر : 22 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 07:17
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)