| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «زیر گنبد فیروزه‌ای» منتشر شد

کتاب «زیر گنبد فیروزه ای» به قلم حجت الاسلام و المسلمین سید محمد تقی علوی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، کتاب «زیر گنبد فیروزه ای» به قلم حجت الاسلام و المسلمین سید محمد تقی علوی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

این کتاب که در برگیرنده پرسش‌ها و پاسخ‌های فقهی در حوزه مشاوره و روان‌درمانی است، در طول یا حتی موازی با مکاتب مختلف روان‌شناسی و رویکرد مشاوره‌ای و روان‌درمانی آنها نیست؛ این کتاب به سهم خود، به همه رویکردهای مذکور، چارچوبی جهت‌دار و هدف‌مند با جهان‌بینی و ایدئولوژی توحیدی می‌دهد.
همه علوم با هم در تعامل هستند، فقه و روان‌شناسی هم با هم بده بستان و تعامل دارند. در این کتاب با برخی از خدمات فقه به روان‌شناسی(مشاوره و روان درمانی) و در مقابل، خدمات ارزنده‌ای که روانشناسی به فقه و حقوق ارائه می‌دهد (جنایی، قضایی، احساسی، ادراکی و…) آشنا خواهیم شد.

در جامعه اسلامی، مشاور و روان‌درمانگر، باید هنگام گزینش ابزارها و روش‌ها و تمسک به مبانی مشاوره و روان‌درمانی، همیشه کار خود را با «شاغول شریعت» بسنجد؛ هرجا فنون، روش‌ها و یافته‌های روان‌درمانی و مشاوره‌ای را که متکی به علم تجربی محدود است، با مسائل اسلامی متکی به علم الهی نامحدود، در تضاد حقیقی دید، نظر اسلام را مقدم بدارد

در سال‌های اخیر، سازمان بهداشت جهانی در کنار ابعاد «جسمی»، «روانی» و «اجتماعی»، بعد «معنوی» را نیز به عنوان یکی از ابعاد رشد و بهداشت روان پذیرفته است و سزاوار نیست که ما با پشتوانه غنی اسلامی، از بعد معنوی انسان در حیطه مشاوره و روان‌درمانی غافل باشیم.

کتاب «زیر گنبد فیروزه ای» در ۱۳۸صفحه و به قیمت ۳۵۰۰ تومان روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 69871
تاريخ ثبت خبر : 28 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:59
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)