| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «روایتی مختصر از سه انقلاب بزرگ تاریخ» منتشر شد

از ویژگی‏‌ها‏ی کتاب «در میدان انقلاب؛ روایتی مختصر از سه انقلاب بزرگ تاریخ»، صفحه‏‌آرایی جالب، نثر لطیف و روان و داستان‏‌گونه است در معرفی سه انقلاب بزرگ تاریخ معاصر و مقایسه و تطبیق شکل‏‌گیری، دوران حاکمیت و پیامدها و دستاوردهایش است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی دفتر نشر معارف، کتاب «در میدان انقلاب؛ روایتی مختصر از سه انقلاب بزرگ تاریخ (فرانسه، روسیه و ایران)» با استناد به منابع معتبر تاریخی و علوم سیاسی با نثر داستان‏ گونه نگارش یافته و در ۴ فصل، سه انقلاب فرانسه، روسیه و انقلاب اسلامی ایران مقایسه می‏‌شوند.

50

این کتاب ارزشمند روایتی مختصر از سه انقلاب بزرگ تاریخ یعنی انقلاب‌های فرانسه، روسیه و ایران است. در سه فصل نخست کتاب، روایتی مختصر از این سه انقلاب بیان شده است و در فصل آخر هم درباره شباهت‌ها و تفاوت‌های این سه انقلاب سخن گفته شده است.

در هر سه روایت از گذشته آن سرزمین شروع شده و از شرایطی که مردم را آرام آرام به این نتیجه می رساند که تنها راه تغییر، انقلاب است سخن رانده شده است. در پایان هم از گفتمان‌های حاکم بر هر انقلاب و شباهت ها و تفاوت ها مطالبی ارائه شده است.

از ویژگی‏‌ها‏ی این کتاب، صفحه‏‌آرایی جالب، نثر لطیف و روان و داستان‏‌گونه است در معرفی سه انقلاب بزرگ تاریخ معاصر و مقایسه و تطبیق شکل‏‌گیری، دوران حاکمیت و پیامدها و دستاوردهایش است.

دفتر نشر معارف پیش از این، کتاب «تحلیل انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با انقلاب روسیه و فرانسه» نوشته منوچهر محمدی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران را منتشر کرده بود.

چاپ دوم «در میدان انقلاب؛ روایتی مختصر از سه انقلاب بزرگ تاریخ (فرانسه، روسیه و ایران)» در۲۲۴ صفحه در قطع رقعی و دورنگ به قیمت ۸۰۰۰ تومان روانه بازار شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 38180
تاريخ ثبت خبر : 14 دی 1395
ساعت بارگزاری خبر : 11:12
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)