| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «دیباچه‌ای بر توسعه کوثری و توسعه تکاثری» منتشر شد

کتاب «توسعه کوثری و توسعه تکاثری» اثر فاطمه میرعباسی به بررسی دو رویکرد توسعه اسلامی و نوسازی غربی می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از فارس، کتاب «دیباچه‌ای بر توسعه کوثری و توسعه تکاثری» بررسی تطبیقی دو رویکرد توسعه اسلامی و نوسازی غربی اثر فاطمه میرعباسی از سوی نشر دانشوران روانه بازار کتاب شد.

این کتاب مشتمل بر چهار فصل است. در ابتدا، قبل از تدوین فصول اصلی نوشتار، در قالب کلیات، عهده‌دار بیان مقدمه و طرح تفضیلی تحقیق همراه با تعریف برخی مفاهیم و روش تحقیق است که از ضروریات اولیه هر پژوهش محسوب می‌شود.

در فصل اول، کلیات توسعه بررسی می‌شود تا خواننده با اشراف به کلیات و نظریه توسعه، بتواند به فصل دوم ورود کند.

فصل دوم، شاخصه‌های توسعه در غرب (رویکرد نوسازی قدیم) و به تعبیر این نوشتار، توسعه تکاثری را در بر می‌گیرد. از آنجا که توسعه روندی است که در غرب اتفاق افتاده و سپس در کشورهای جهان دوم و سوم تحقق یافته است، بنابراین از باب سابقه و تقدم زمانی، ابتدا شاخصه‌های نوسازی قدیم ذکر شده است تا مدخلی برای فصل سوم باشد.

فصل سوم، درباره شاخصه‌های رویکرد اسلامی توسعه است که در این نوشتار از آن به توسعه کوثری یاد شده است. از آنجا که هدف این تحقیق بررسی و مقایسه رویکرد اسلامی شیعی توسعه با نوسازی قدیم است، لازم بود که شاخصه‌هایی از این رویکرد بیان شود و سپس در فصل بعدی این دو شاخصه با هم مقایسه گردد.

در فصل چهارم، دو الگوی توسعه در مبانی و اهداف مقایسه شده و ضمن بیان وجوه مشترک به بیان آنچه مبین غیریت این دو رویکرد با یکدیگر است می‌پردازد.

کتاب «دیباچه‌ای بر توسعه کوثری و توسعه تکاثری» اثر فاطمه میرعباسی در ۱۸۸ صفحه از سوی نشر آثار دانشوران روانه بازار کتاب شده است. علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند از طریق تماس با مرکز تمدن نوین به شماره ۰۹۱۰۴۶۴۶۲۱۲ نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 52534
تاريخ ثبت خبر : 14 شهریور 1396
ساعت بارگزاری خبر : 15:20
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)