| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

برگزیده علوم سیاسی جشنواره کتاب دین و پژوهشهای برتر؛


کتاب «درآمدی بر فلسفه سیاسی صدرالمتألهین»

کتاب درآمدی بر فلسفه سیاسی صدرالمتألهین به قلم خلیل ‌الرحمان طوسی که توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده در بخش علوم سیاسی جشنواره کتاب دین و پژوهشهای برتر برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، ۷۰۰ اثر در گروه علوم سیاسی جشنواره کتاب دین و پژوهش های برتر مورد داوری قرار گرفت که در نهایت کتاب درآمدی بر فلسفه سیاسی صدرالمتألهین از آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  به عنوان اثر برگزیده قرار گرفت.

کتاب درآمدی بر فلسفه سیاسی صدرالمتألهین به قلم خلیل ‌الرحمان طوسی توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

photo_2016-12-28_03-07-59

 

کتاب «سید خلیل الرحمن طوسی» تا یک دهه قبل، سخن از امکان فلسفه سیاسی ملاصدرا، نزد ارباب فلسفه و دوستاران حکمت متعالیه، سخنی تعجب بر انگیز بود و انگاره طرح حکمت عملی مبتنی بر اندیشه این فیلسوف، امری کاملاً دست نایافتنی به نظر می رسید. حکمت متعالیه فلسفه ای دانسته می شد که گویی فلسفه اخلاق و فلسفه سیاسی – حتی آن گونه که اسلاف ملاصدرا در سنت فلسفی اسلام بدان پرداخته بودند ـ در آن هیچ راهی نداشت و گمان تقریباً تمامی خوانندگان فلسفه صدرایی بر این بود که وی هرگز به این مقوله از تفکر اسلامی نیندیشید و در باره آن چیزی ننگاشت؛ از این رو در آن ایام هرگاه طرح حکمت عملی در حکمت متعالیه را مطرح می کردم با شگفتی و ابراز استبعادِ آشنایان به حکمت صدرایی مواجه می شدم.

photo_2016-12-28_03-07-59

بخش های اصلی این کتاب عبارتند از: فصل اول: شرایط فرهنگی و سیاسی در عصر ملاصدرا، فصل دوم: جایگاه سیاست در حکمت متعالیه، فصل سوم: عدالت، فصل چهارم: مدینه فاضله، فصل پنجم: رئیس مدینه.

کتاب درآمدی بر فلسفه سیاسی صدرالمتألهین به قلم خلیل ‌الرحمان طوسی توسط  انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر : 37822
تاريخ ثبت خبر : 8 دی 1395
ساعت بارگزاری خبر : 15:27
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)