| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب درآمدی بر حقوق قراردادها منتشر شد

کتاب درآمدی بر حقوق قراردادها نوشته کریس موناگان و نیکولا موناگان از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی دانشگاه امام صادق(ع)، کتاب درآمدی بر حقوق قراردادها نوشته کریس موناگان و نیکولا موناگان منتشر شد.

 مترجمان این اثر، سید مصطفی سعادت مصطفوی، عضو هیئت‌علمی دانشکده معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق (ع) و محمد طه خراط‌ها هستند. 

حوزه حقوق قراردادها به سبب برخورداری از ماهیتی پویا و پرکاربرد در دنیای امروز، بسیار موردتوجه دانشجویان رشته حقوق قرارگرفته و همواره دارای جذابیت‌های نظری و عملی بوده است.

غنای قانون مدنی ایران درزمینهٔ قراردادها که برگرفته از فقه امامیه است زبانزد طیف وسیعی از اساتید و حقوقدانان است و آنان متفق‌القول، علی‌رغم وجود پاره‌ای از مشکلات نظری، قسمت دوم از کتاب دوم قانون مدنی را مورد تحسین قرار داده‌اند.

وجود برخی ابهامات و تعارضات در این قسمت نیز در طول سالیان متمادی موضوع تحقیقات، پژوهش‌ها و بررسی‌های حقوقی را شکل داده است که در این بسیاری از دانشجویان گرایش به سنجش مقولات مذکور در حوزه‌ی حقوق قراردادها با سایر نظام‌های حقوقی دارند.

درمیان رژیم‌های حقوقی نیز، ازآنجایی‌که رژیم حقوقی ایران با نظام حقوق رومی- ژرمنی قرابت بیشتری داراست، بخش اعظمی از تحقیقات صورت گرفته متمرکز بر کشورهای تابع این نظام بناشده‌اند و قلیلی از پژوهش‌ها و آموزش‌ها نظر به‌نظام حقوقی کامن‌لا دارد. 

این کتاب با عنوان«‌درآمدی بر حقوق قراردادها» (Beginning Contract Law) یکی از متون موجز و مختصر نگاشته شده در حوزه حقوق قراردادها در نظام کامن‌لا است. 

مطالب مندرج در این کتاب به لحاظ سرفصل و موضوعات، منطبق بر سرفصل دانشگاهی حقوق مدنی (۳) است و همین مسئله می‌تواند به‌عنوان یکی از جذابیت‌های مراجعه به این کتاب به‌حساب آید چراکه در حجمی مختصر اطلاعاتی کاربردی و عمیق را به دانشجو منتقل می‌سازد. 

تعداد پرونده‌های مطرح‌شده (Cases) در این‌کتاب بالغ‌بر۱۸۰مورد است که مبانی و اختلافات اساسی قضات و حقوق‌دانان نظام حقوقی انگلستان را نشان می‌دهد که منبع خوبی برای تحقیقات و پژوهش‌های دانشجویان ایرانی به‌حساب می‌آید‌. 

ازآنجاکه در داخل کشور، اطلاع از مبانی و موضوعات حقوق قراردادهای نظام کامن‌لا، به‌ویژه در رأس این نظام حقوق قراردادهای انگلستان، محدود به نقل‌قول‌های حقوق‌دانان و نگارندگان آثار داخلی است، در دسترس‌بودن این کتاب به‌عنوان منبعی جهت تقویت آموزه‌های دانشجویان مقطع کارشناسی از حقوق قراردادهای انگلستان ضروری به‌حساب می‌آید. 

چاپ اول کتاب (درآمدی بر حقوق قراردادها) در ۲۱۰ صفحه و با قیمت ۱۰۵،۰۰۰ریال از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) وارد بازار نشر شد.

جهت تهیه کتاب می‌توانید به فروشگاه انتشارات، واقع در جنب درب ورودی دانشگاه امام صادق (ع) مراجعه کنید. 

انتهای پیام/

کد خبر : 49997
تاريخ ثبت خبر : 2 مرداد 1396
ساعت بارگزاری خبر : 09:30
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)