| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


کتاب «دانشگاه و چالش‌های جامعه ایرانی» روانه بازار نشر شد

کتاب «دانشگاه و چالش های جامعه ایرانی» نوشته تقی آزادارمکی توسط انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی روانه بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «دانشگاه و چالش های جامعه ایرانی» نوشته تقی آزادارمکی توسط انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی روانه بازار نشر شد.

در این کتاب پس از مقدمه، نه فصل اثر می آید؛ عناوین آن عبارتند از بررسی وضعیت دانشگاه در دوره معاصر، دانشگاه، نوسازی فرهنگی – اجتماعی و تجدد خواهی، سقوط وقتی آغاز شد که دانش زیرسوال رفت،  کارمند دکتر و استاد کارمند، جریان دانشجویی در ایران، بحران بنیادی معرفتی در دانشگاه، از ابن خلدون جامعه شناسی اسلامی درنمی آید، ضعف و قوت های جامعه شناسی ایران و دانشگاه، توسعه بومی یا توسعه محلی. پایان بخش اثر نمایه است.

دانشگاه یکی از اصلی ترین و اثرگذارترین نهادهای اجتماعی درجهان مدرن است. دامنه اثرگذاری این نهاد به ساختار جامعه و نحوه استقرار آن در نظام نهادی و سازمانی برمی گردد.اگر جامعه دارای ساختار پهن دامنه با سابقه تاریخی به لحاظ علمی ودانشی باشد، این نهاد، نقش آفرینی بیشتری در ساخت اذهان و ایجاد الگوهای جدید رفتاری و سامان سیاسی و توسعه ای خواهد داشت. در صورتی که جامعه دارای ساختاری بسیط وساده باشد، دانشگاه در آن نقش واحد با دامنه محدود خواهد داشت. در نتیجه رابطه ای بین کارکرد و نقش های دانشگاه با ساختار نظام اجتماعی و سیاسی وجود دارد.

کتاب «دانشگاه و چالش های جامعه ایرانی» در۲۱۶ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۱ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 66906
تاريخ ثبت خبر : 11 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 10:00
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)