| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «جامعه‌شناسی فقه» منتشر شد

کتاب «جامعه شناسی فقه» به قلم حجت الاسلام و المسلمین فاضل حسامی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «جامعه شناسی فقه» به قلم حجت الاسلام والمسلمین فاضل حسامی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

جهت‌گیری محتوای این اثر بدان ‌سوست تا پاسخ‌هایی را برای این سوال که چرا اسلام برخی از احکام مربوط به خانواده را امضا نموده است، بیابد.

بنابراین مفروض آن است که برخی از احکام مربوط به حوزه خانواده، قبل از اسلام نیز، در میان عرف آن زمان رواج داشته و بدان عمل می شده است.

جامعه‌شناسان کارکردگرا در این موارد، به کارکردهای قواعد رایج در میان عرف، متوسل می شوند؛ و با رویکردی کارکردگرایانه به تحلیل آن قواعد می پردازند. شاید در یک نگاه افراطی، کارکردها علت آن قواعد باشند؛ اما در این نوشتار، نگارنده به‌دنبال آن نیست که علت آن احکام را کارکردهای آن معرفی کند، بلکه صرفا بر این ادعاست که احکام امضایی دارای کارکردها و آثاری است؛ این نوشتار درصدد کشف و معرفی آن کارکردهاست.

شاید در مواردی این کارکردها، علت آن احکام باشد، اما نگارنده ترجیح می دهد کارکردها را «حکمت» آن احکام معرفی نماید؛ حکمت‌هایی که در معارف دینی با زبان «مصالح» و «مفاسد» نیز بیان می شوند.

کتاب «جامعه شناسی فقه» در ۱۷۴صفحه و به قیمت ۵۵۰۰تومان روانه بازار فروش شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 65787
تاريخ ثبت خبر : 26 فروردین 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:00
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)