| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «تهاجم فرهنگی» منتشر شد

چاپ دوازدهم کتاب «تهاجم فرهنگی» به قلم آیت الله مصباح یزدی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، چاپ دوازدهم کتاب «تهاجم فرهنگی» به قلم آیت الله مصباح یزدی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد

.

مطالب این کتاب در چهار بخش تنظیم شده است.

بخش اول با عنوان «تهاجم فرهنگى یا زمینه تسلط کفار بر مسلمانان» به موضوعات ذیل مى پردازد: هویت شرق نشینان و گستره تهاجم فرهنگى، فلسفه غرب و نقش تخریبى آن در فرهنگ جوامع اسلامى، گونه هاى مختلف تهاجم یا زمینه هاى تسلط کفار بر مسلمین و اهمیت سلطه فرهنگى، اصل عدم استیلاى کفار بر مسلمین و دلیل این اصل.

بخش دوم با عنوان «اصول و ارزش هاى اسلامى و خطر تهاجم فرهنگى» از مقوله فرهنگ و تهاجم فرهنگى سخن مى گوید و مبارزه فرهنگى را برترین حربه دشمنان مى شمارد و ایمان زدایى و ایجاد شک در باورهاى دینى را به منزله یکى از ابزارهاى تهاجم فرهنگى قلمداد مى کند.

بخش سوم با عنوان « انقلاب اسلامى و خطر تهاجم فرهنگى» این نوع تهاجم را بزرگ ترین خطر براى انقلاب اسلامى دانسته است و با برشمردن عناصر اصلى فرهنگ (بینش ها، گرایش ها و رفتارها) نقش مهم فرهنگ در تداوم انقلاب گوش زد شده است و پس از اثبات بى نظیر بودن انقلاب اسلامى، ولایت فقیه، هدف اصلى تهاجم فرهنگى شمرده شـده و در نـهایت راه ترویـج ارزش ها و شیـوه‌هاى مقابله با هجوم فرهنگى دشمن بیان گردیده است.

در بخش چهارم با عنوان«تهاجم فرهنگى و راهکارهاى دفاعى» ابتدا آماجگاه هاى هجوم فرهنگى دشمن تعیین شده است که عبارت‌اند از: الف) عناصر سه‌گانه فرهنگ؛ یعنى بینش ها، ارزش ها، رفتارها؛
ب) حوزه و دانشگاه.
سپس راه هاى نفوذ فرهنگى دشمن اعم از راه هاى سطحى و ریـشه اى مورد توجه قرار گرفته است. آن‌گاه راهکارهاى دفاعى در دو زمینه وظیفه ملت، اعم از فرهیختگان و توده عمومى مردم، و وظیفه دولت در دفاع از فرهنگ اسلامى تبیین شده است.

کتاب«تهاجم فرهنگی» در ۱۷۶صفحه و به قیمت ۷هزار تومان روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 66511
تاريخ ثبت خبر : 4 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 12:40
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)