| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


انتشار کتاب «تربیت عبادی کودکان در اسلام با تأکید بر برنامه آموزشی»

کتاب «تربیت عبادی كودكان در اسلام با تأكید بر برنامه آموزشی» به قلم حجت الاسلام و المسلمین مهدی شکرالهی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «تربیت عبادی کودکان در اسلام با تأکید بر برنامه آموزشی» به قلم حجت الاسلام و المسلمین مهدی شکرالهی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

در این کتاب تلاش شده به موضوعات مختلف پرداخته شود که در فصل نخست مفهوم شناسی، ‌واژگان تربیت، عبادت و ‌تربیت عبادی مطرح می‌شود.
فصل دوم جایگاه عبادت در نظام آفرینش است که اهمیت و جایگاه عبادت و راز آفرینش جهان هستی و موضوعاتی مانند عبادت، تربیت و مراحل رشد و تحول کودک از دیدگاه علمای تعلیم و تربیت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فصل سوم کتاب مراحل و ویژگی‌های دوران رشد کودک و وظایف والدین و مربیان نام دارد فصول دیگر اثر دارای عناوین عبادت کودک و مراحل تربیتی، عبادی و اصول و روش‌های تربیت عبادی است.

در فصل پنجم اصول و روش‌های تربیت عبادی در چند اصل مطرح می‌شود که اصل معرفت‌دهی عبادی، زمینه‌سازی و آماده‌سازی معنوی به عنوان نخستین اصل و ایجاد انگیزه یا انگیزه محوری به عنوان آخرین اصل مطرح می‌شود.

این کتاب پژوهشی در قلمرو تعلیم و تربیت اسلامی با رویکرد آموزشی است که هدف اصلی نویسنده ارائه رهنمودهای منطقی برگرفته از قرآن و شیوه و منش ائمه اطهار(ع) در قالب دلالت‌های آموزشی برای نهادینه‌سازی تکالیف عبادی در کودکان است که راهنمای عمل والدین، مربیان و برنامه‌ریزان تعلیم و تربیت است.

کتاب «تربیت عبادی کودکان در اسلام با تأکید بر برنامه آموزشی» در ۳۷۲ صفحه و به قیمت ۲۷هزار تومان منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 63784
تاريخ ثبت خبر : 12 اسفند 1396
ساعت بارگزاری خبر : 17:55
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)