| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

از سوی نشر نویسه پارسی؛


کتاب «تحلیل گفتمان چیست؟» به بازار نشر رسید

کتاب «تحلیل گفتمان چیست؟» شرحی مختصر، اما مفید از چیستی تحلیل گفتمان است که توسط استفنی تیلور تالیف شده است.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از مهر، کتاب «تحلیل گفتمان چیست؟» شرحی مختصر اما مفید از چیستی تحلیل گفتمان است که توسط استفنی تیلور تالیف شده است.

دو فصل ابتدایی کتاب به تعریف گفتمان براساس سه رویکرد به زبان و پرداختن به نظریه‌ها و مسائل مشترک درباب تعریف گفتمان در درون نظریه‌ها و میان این نظریه‌ها است.
فصل سوم، با هدف نشان دادن کارآمدی تحلیل گفتمان در حوزه‌های مختلف به تحلیل گفتمان‌های مربوط به حوزه سلامت و بیماری، برساخت تعصب و تبعیض، جنسیت در کلام و رهبری سازمان می‌پردازد. بررسی جایگاه و کاربرد تحلیل گفتمان برای پژوهشگران علوم اجتماعی موضوع فصل چهارم کتاب است و در فصل پنجم، نویسنده کتاب چالش‌های پیش‌روی تحلیلگر گفتمان را معرفی می‌کند. نقدهای وارد بر تحلیل گفتمان موضوعی است که در فصل ششم به آن پرداخته می‌شود و سرانجام فصل آخر به جمع‌بندی فصل‌های پیشین می‌پردازد.

مطالعه این کتاب برای پژوهشگران حوزه‌های علوم اجتماعی، زبان‌شناسی، زبان‌شناسی کاربردی و نقد ادبی که اصولا با داده‌های زبانی سروکار دارند، پیشنهاد می‌شود.

 کتاب «تحلیل گفتمان چیست؟» تالیف «استفنی تیلور» با ترجمه عرفان رجبی و  پدرام منیعی از سوی نشر نویسه پارسی در ۱۹۵ صفحه به قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 72363
تاريخ ثبت خبر : 30 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 13:39
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)