| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «تاریخ علم در تمدن اسلامی» منتشر شد

کتاب «تاریخ علم در تمدن اسلامی» به قلم محمدعلی چلونگر و محمدباقر خزائیلی و به همت انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «تاریخ علم در تمدن اسلامی» به قلم محمدعلی چلونگر و محمدباقر خزائیلی و به همت انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  منتشر شد.

بر اساس سرفصل درس تاریخ علم در تمدن اسلامی در سه فصل تدوین شده و بر آن است که تاریخ علم در تمدن اسلامی را بر پایه اسناد و مدارک معتبر و مقبول بررسی کند.

فصل اول کلیات موضوعاتی چون رابطه اسلام و علم و جایگاه علم در اسلام  جایگاه علمی ایرانیان در دوران باستان و دوران اسلامی ,معرفی حوزه علمی اسکندریه و معرفی علومی که از  تمدن های دیگر به دنیای اسلام انتقال یافت طبقه بندی علوم در دنیای اسلام و علل گرایش مسلمانان به علوم مختلف را مد نظر قرار داده است.

فصل دوم تاریخ علوم غیر دینی در تمدن اسلامی  به تاریخ ریاضیات نجوم تاریخ طبیعی علم الحیل یا مکانیک شیمی فیزیک پزشکی فلسفه منطق تاریخ و جغرافیا پرداخته است.
فصل سوم: تاریخ علوم دینی در تمدن اسلامی، به تاریخ علومی مانند قرائت، تفسیر، حدیث، اصول فقه، فقه، کلام و عرفان و تصوف توجه کرده است.

 کتاب «تاریخ علم در تمدن اسلامی» در ۳۰۴ صفحه و به قیمت۱۶۸۰۰ تومان وارد بازار فروش شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 62475
تاريخ ثبت خبر : 28 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 11:27
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)