| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

به قلم سید سجاد ایزدهی؛


کتاب «بصیرت سیاسی» منتشر شد

دوازدهمین جلد از مجموعه مهارتهای طلبگی با عنوان «بصیرت سیاسی» به قلم سید سجاد ایزدهی، توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب «بصیرت سیاسی» به همت گروه سنت‌های حوزوی و آداب طلبگی مرکز پژوهش‌های جوان وابسته به پژوهشگاه منتشر شد.

کتاب «بصیرت سیاسی» با هدف شناساندن چیستی بصیرت و راه‌های دستیابی به آن به زیور طبع آراسته شده است.

انسان بصیر می‌تواند اهداف، نقشه‌ها، شیوه‌ها و اقدامات دشمن را شناسایی کند و با شناخت صحیح، واقعی، جامع و روزآمد دشمن و فعالیت‌هایش، بهترین راهکار را جهت مقابله با ترفندهای دشمن تدبیر نماید.

جامعه فاقد بصیرت سیاسی، از شناخت صحیح جایگاه خویش و سازوکار دستیابی به اهدافش ناتوان خواهد بود. لذا جامعه بی بصیرت در کوران بحران‌ها در ورطه فروپاشی قرار می‌گیرد و هزینه‌های گزافی برای بی‌بصیرتی خویش می‌پردازد.

عناوین مجموعه مهارت‌های طلبگی در یک طبقه‌بندی به مسایل فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم شده است و در طبقه‌بندی ثانوی، ذیل موضوعات فردی، به مباحث علمی، اخلاقی و تبلیغی پرداخته می ‏شود. «بصیرت سیاسی» دفتری از فصل اجتماعی این مجموعه است.

این کتاب شامل پنج فصل به شرح زیر است.

فصل اول: مفاهیم

فصل دوم: چرا باید آگاهی و بصیرت سیاسی کسب کنیم؟

فصل سوم: راهکارهای کسب بصیرت سیاسی و بصیرت افزایی

فصل چهارم: موانع تحقق بصیرت سیاسی

فصل پنجم: آثار و نتایج بصیرت

ایزدهی در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین می‌نویسد:

انسان‌ها در زندگی فردی و اجتماعی خویش توانایی‌های زیادی بدست ‌می‌آورند که به مدد آن می‌توانند بسیاری از اهداف و آرمان‌های خویش را محقق سازند.

تأثیر خود را در کارهای خویش مضاعف ساخته و شخصی مفید در جامعه محسوب شوند. بیشتر این توانایی‌ها اکتسابی بوده و جز در سایه‌ فهم و تمرین حاصل نمی‌شود. چنانچه افراد این توانایی‌ها را به مهارت تبدیل نکنند، عملاً قادر نخواهند بود به اهداف خویش دست یابند.

دوازدهمین جلد از مجموعه مهارتهای طلبگی با عنوان «بصیرت سیاسی»، به قلم سید سجاد ایزدهی، با قیمت ۷۰۰۰ تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر : 33860
تاريخ ثبت خبر : 12 آبان 1395
ساعت بارگزاری خبر : 13:21
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)