| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «اهمال کاری بررسی علل و راهکارهای درمان» منتشر شد

کتاب «اهمال کاری بررسی علل و راهکارهای درمان» به قلم حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی آقاتهرانی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، کتاب «اهمال کاری بررسی علل و راهکارهای درمان» به قلم حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی آقاتهرانی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

 

به راستی آیا تاکنون با خود اندیشیده‌اید که چرا برخی کار امروز را به فردا می‌سپارند و همیشه کارهایشان با تاخیر انجام می‌پذیرد؟ چرا اشخاصی از قول قطعی دادن گریزان‌اند و خود را در انجام بسیاری از کارهای سبک ناتوان می‌بینند و در خود احساس کسالت و تنبلی می‌کنند؟ و … چراهای بسیار دیگری که کمابیش در ذهن همه ما خطور کرده است و به دنبال پاسخ آن بوده‌ایم.

چه بسیار راه‌حلهایی که با شکست مواجه شده و سرانجام ناخوشایندی داشته و متأسفانه این شکست‌ها خود بر این ناهنجاریها و انحرافات دامن زده است.

کتاب حاضر کوشیده است که درباره محورهای یاد شده، در حد امکان پژوهشی چندبعدی ارائه دهد. البته چند بعدنگری و اشراف به هستی انسانی و تمام ابعاد وجودی او تنها کار خالق متعال است، اما آیات و روایات اسلامی، چون بیان کننده ایده‌های الهی‌اند، می‌توانند پاسخگوی سؤالات، در این زمینه باشند و از این رو، این تحقیق با تکیه بر یافته‌های وحیانی (آیات و روایات)، اندوخته‌های کارشناسان مسائل دین و با نگاه به ابعاد تربیتی، اخلاقی و روانشناسی به سامان رسیده است.

این کتاب دارای چهار فصل است که فصل نخست این کتاب دارای کلیاتی در زمینه تعریف اهمال کاری، ویژگی های اهمال کار، اهمال کاران، مراتب اهمال کاری و آثار اهمال کاری است.

نویسنده در فصل دوم ریشه ها و علل اهمال کاری را مدنظر قرار داده و به مواردی مانند دهن بینی، افسردگی و اضطراب اشاره کرده است.

عوامل بیرونی و محیطی مانند نارضایتی از وضع موجود، احساس عدم مسئولیت در برابر دیگران، لجبازی، اهمال کاری و پرخاشگری انفعالی، عوامل هوس انگیز و سرگرم کننده و توقع بیش از حد از دیگران از دیگر عناوین مطرح شده در فصل دوم این کتاب است.

در فصل سوم عوامل اهمال کاری و بهره گیری از فرصت ها در قالب هفت موضوع مانند بی نظمی و بی برنامگی و انجام کارهای بزرگ بدون زمان بندی طرح بحث شده است.

نویسنده این کتاب افسردگی، وحشت زدگی و بی کنترلی را از پیامدهای اهمال کاری ذکر کرده و سپس به ریشه، علل، عوامل و راهکارهای برون رفت از آن اشاره می کند.

نویسنده کتاب معتقد است که اهمال کاری به سرعت به صورت عادت در افراد نمایان می شود و این بیماری مسری است که از انسانی به انسان دیگر و از فرد به جامعه و از جامعه ای به جامعه دیگر سرایت می کند.

کتاب «اهمال کاری بررسی علل و راهکارهای درمان» در ۱۲۸صفحه و به قیمت ۹ هزار تومان روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 67793
تاريخ ثبت خبر : 24 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:40
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)