| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «انسان و جهان در شناخت مکتب اسلام» به بازار نشر رسید

کتاب «انسان و جهان در شناخت مکتب اسلام» به قلم آیت الله ممدوحی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، کتاب «انسان و جهان در شناخت مکتب اسلام» به قلم آیت الله ممدوحی و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

شناخت اندیشه‌های بنیادین و ریشه‌ای هر یک از فنون و علوم تخصصی که در بستر فکر و عقلانیت زایش  یافته، از مهمترین عوامل دستیابی به مقاصد و اهداف آن شاخه علمی است. اگر این شناخت به طور دقیق به دست آید، دستاورد مهمی به منصه ظهور خواهد رساند.

این کتاب درصدد است نمونه‌ای از اندیشه‌های بنیادین و متعالی اسلام را بازگو سازد، زیرا گذشته از یاری رساندن به محققان و پژوهشگران که در راه پیشبرد اهداف عالی این مکتب علمی و تربیتی وحیانی می‌کوشند؛ در روشنگری و شفاف سازی اصول متین اسلام عزیز و جداسازی از سیاه سازی‌ها و سیاست‌بازی‌ها، نقشی بالنده و سازنده خواهد داشت.
این نوشتار، برگرفته از درس‌هایی است که از سوی آیت الله ممدوحی برای یک دکتر فلسفه مارکسیسم روسی بیان شده است. این دکتر روسی بعد از تدریس در رشته خود در روسیه، عازم مصر شده و در دانشگاه الازهر، با طی یک دوره شش ساله به گرفتن دانشنامه دکتری در رشته معارف اسلامی موفق شد.
پس از اتمام دوره، برای ادامه تحصیل در علم اسلامی، عازم قم و ضمن درک محضر حضرت آیت الله مصباح یزدی، برای آشنایی با مبادی اسلامی، سلسله دروسی نزد آیت الله ممدوحی گذراند که حاصل آن جلسات به صورت کتاب تقدیم علاقمندان شده است. 
کتاب «انسان و جهان در شناخت مکتب اسلام»  در۲۶۳ صفحه و به قیمت ۸ هزارتومان روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 69815
تاريخ ثبت خبر : 27 خرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 09:55
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)