| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب الگوی توسعه سیاسی در اندیشه امام خمینی(ره) وارد بازار کتاب شد

کتاب «الگوی توسعه سیاسی در اندیشه امام خمینی(ره)» نوشته دکتر مسعود معینی‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) از سوی دانشگاه معارف اسلامی و دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب الگوی توسعه سیاسی در اندیشه امام خمینی(ره) توسط دفتر نشر معارف به چاپ رسید.

 

دکتر مسعود معینی پور مؤلف، در این کتاب که در چهار فصل تنظیم و تدوین شده است به توصیف و تبیین الگوی توسعه سیاسی در اندیشه امام خمینی(ره) می‌پردازد و تلاش می‌کند تا بر اساس اندیشه حضرت امام(ره)، علاوه بر تعیین شیوه مواجهه با تمدن غرب و دستاوردهای آن، با توجه به مبانی معرفت‌شناسی، هستی‌شناسی و انسان‌شناسی ایشان که مبتنی بر آموزه‌های اسلام است،  الگویی متعالی در حوزه پیشرفت سیاسی در برابر الگوی غربی ارائه دهد.

 

photo_2016-08-02_14-50-41

 

 

نویسنده در این نوشتار در فصل آغازین، مباحث کلان و اساسی توسعه سیاسی از دیدگاه اندیشمندان غربی را مطرح و بررسی می‌کند و در فصل‌های بعد، طرح جدیدی که امام خمینی در مواجهه با مبانی و روبناهای تمدن غرب عرضه کرده است تبیین می‌گردد.

 

از دید نگارنده، نوآوری امام خمینی(ره)، نخست در روش مواجهه با تمدن غرب و دستاوردهای آن است و سپس در تبیین درست و رسا و روزآمد آنچه نصوص دینی می‌تواند در مواجهه با این تمدن و دستاوردهای آن عرضه کند.

 

این کتاب در قطع وزیری با ۲۲۴ صفحه و قیمت ۵۶۰۰ تومان به فروش می رسد.

 

 

انتهای پیام/

کد خبر : 26918
تاريخ ثبت خبر : 12 مرداد 1395
ساعت بارگزاری خبر : 14:13
برچسب‌ها:, , , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)