| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «اقتصاد مقاومتی در عصر مذاکرات هسته‌ای» منتشر شد

کتاب «اقتصاد مقاومتی در عصر مذاکرات هسته ای» به قلم حجت الله عبدالملکی توسط فرهنگ مجاهد تدوین و تنظیم شده، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، کتاب «اقتصاد مقاومتی در عصر مذاکرات هسته ای» به قلم حجت الله عبدالملکی منتشر شد.

در جریان مذاکرات هسته‌ای، پس از یک دوره رکود و سختی اقتصادی برای کشور و مردم ایران، امیدهای زیادی برای بهبود وضعیت و شرایط اقتصادی ایجاد شد. اما سبک و رویه مذاکرات به نحوی بود که هم به لحاظ نظری و هم در جریان عمل، امیدها برای بهبود اقتصادی کشور و مردم را به یأس و تبدیل کرد.

این در حالی بود که اقتصاد مذاکراتی به‌عنوان مهم‌ترین رقیب نظری اقتصاد مقاومتی همواره فکر و ذهن مسئولین کشور را به خود معطوف کرده و در واقعیت مانع برنامه‌ریزی عملیاتی آن‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی شده بود. اثر حاضر، فرآیند مذاکرات و توافقات و اثر آن‌ها بر اقتصاد کشور را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌دهد.

متی، پس از تبیین ماهیت نظری و ارکان، برنامه ها و آثار عملی اقتصاد مقاومتی، پیامدها و نتایج تحقق اقتصاد مقاومتی مطرح می شود.

در فصل دوم بیانیه لوزان از منظر اقتصاد مقاومتی تحلیل و ارزیابی می گردد و خروجی مذاکرات بر اساس نظرات طرفین بررسی می شود.

در فصل بعد به تحلیل و ارزیابی برجام از منظر اقتصاد مقاومتی می پردازد. هم چنین مسئله ی لغو تحریم ها! در جریان مذاکرات با توجه به شرایط موجود از نظر حقوق بین‌الملل و نظام سیاست خارجی آمریکا و کشورهای متحد بررسی می گردد.

در فصل چهارم رویکرد ایران در مقابله با جنگ اقتصادی معرفی می شود. در این فصل به تشریح دو رویکرد پیش روی ایران برای رویارویی با مشکلات اقتصادی می پردازد؛ نگاه به ظرفیت های درون کشور و افزایش بهره وری در داخل با توجه به اقتصاد مقاومتی و دیگری، نگاه به بیرون و مذاکره با قدرت‌های مستکبر جهان.

فصل پنجم اثرات مذاکرات هسته ای بر اقتصاد ایران را بررسی می کند و اثرات اقتصادی تحریم ها و در نتیجه تمرکز و امید افراطی بر مذاکرات هسته ای جهت توافق با قدرت های جهان به دلیل تاکید بیش از اندازه دولت یازدهم بر این موضوع، واکاوی شده است.

در فصل ششم کلیدواژه «فتنه تعلیق» مطرح می گردد و در ادامه این خطر تمدنی بزرگ را که در پیشروی مسئولین و ملت ایران است، تشریح می گردد.

کتاب «اقتصاد مقاومتی در عصر مذاکرات هسته ای» توسط فرهنگ مجاهد تدوین و تنظیم شده و در ۱۹۲صفحه و به قیمت ۱۱هزار تومان منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 46984
تاريخ ثبت خبر : 31 اردیبهشت 1396
ساعت بارگزاری خبر : 14:18
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)