| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی کتاب؛


کتاب «اقتصاد جهادی» منتشر شد

کتاب «اقتصاد جهادی؛ مروری بر تجربه اقتصادی جهاد سازندگی» اثر مجتبی حسنی و امین شاه‌بابای آشتیانی و با مقدمه دکتر حجت‌الله عبدالملکی به اهتمام معاونت علمی مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق علیه السلام منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی مؤسسه سدید، با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی به نظر می‌رسد صحبت از الگویی بومی در عرصه اقتصادی حرف دوری نباشد. طبیعی است در این میان تجربیاتی که این مهم را با اتکاء بر زیرساخت‌های گسترده کشور و نیروی انسانی متعهد و کارآمد ایران اسلامی به‌ثمر رسانده‌اند، نمونه‌هایی درخور توجه خواهند بود.

طبیعی است در این میان تجربیاتی که این مهم را با تکیه بر زیرساخت‌های گسترده کشور و نیروی انسانی متعهد و کارآمد ایران اسلامی به‌ثمر رسانده‌اند، نمونه‌هایی درخور توجه خواهند بود که واکاوی آن‌ها در شرایط کنونی کشور می‌تواند راهگشا باشد.

جهاد سازندگی از جمله این نمونه‌هاست که توانست با تکیه‌ بر الگویی جهادی و مردم‌بنیان تا حد قابل قبولی زمینه اصلاح و پیشرفت را در عرصه اقتصادی فراهم آورد. وجود مؤلفه‌های اقتصادی، فرهنگی و تشکیلاتیِ کم‌نظیر این نهاد را از سایر نهادها و وزارتخانه‌های موجود در کشور متمایز می‌کرد، مؤلفه‌هایی که هر یک از آن‌ها در مسیر پیشِ روی اقتصاد کشور نقشی تعیین‌کننده خواهند داشت.

حوزه اقتصاد به دلیل پیوند ملموسی که با زندگی روزمره انسان‌ها دارد، از جایگاه ویژه‌ای در انظار عمومی برخوردار است. هر چند متأسفانه در سال‌های اخیر، اغلب دچار نگاه تقلیدگرایانه از اقتصاد متعارف برای حل مسائل خود بوده است، لکن به نظر می‌رسد پس از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب به الگویی جدید و بومی نیاز است که برآمده از آرمان‌ها و ارزش‌های ملت ایران اسلامی باشد.

کتاب حاضر تلاشی است تا بتواند زمینه بهره‌برداری و الگوگیریِ هر چه بهتر از تجربه مغفول‌مانده جهاد سازندگی را مهیا نماید.

این کتاب توسط نشر سدید (انتشارات بسیج دانشگاه امام صادق علیه السلام) در ٢۰٨ صفحه و به قیمت ١۶ هزار تومان در زمستان ٩۵ منتشر شده است.

علاقه مندان برای تهیۀ این کتاب می‌توانند به سایت مؤسسۀ علمی ـ فرهنگی سدید مراجعه یا با شماره‌های ۰۲۱۶۶۴۸۵۸۵۰، ۰۲۱۶۶۴۸۶۱۲۰ و ۰۹۱۰۹۸۰٣۵٩۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 43774
تاريخ ثبت خبر : 8 فروردین 1396
ساعت بارگزاری خبر : 11:03
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)