| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

توسط موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)؛


کتاب «اصول اخلاقی حاکم بر رسانه» به بازار نشر رسید

کتاب «اصول اخلاقی حاکم بر رسانه از دیدگاه اسلام با تأکید بر سیمای جمهوری اسلامی ایران» به قلم حجت الاسلام و المسلمین محمد فولادی وندا و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، کتاب «اصول اخلاقی حاکم بر رسانه از دیدگاه اسلام با تأکید بر سیمای جمهوری اسلامی ایران» به قلم حجت الاسلام و المسلمین محمد فولادی وندا و به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

جامعه دینی، جامعه‌ای «دین‌مدار»، «دین‌باور» و «دین‌داور» و جامعه «مطلوبِ دینی» است. شاخص چنین جامعه‌ای، مدینه النبی و جامعه علوی است.

این جامعه، آن‌گاه امکان تحقق دارد که مؤلفه‌هایی همچون خدامحوری، هدف‌مداری، اخلاق‌مداری، مسئولیت‌پذیری، تکلیف‌گرایی، حفظ حرمت و کرامت انسانی و… در آن تحقق یابد. با این وصف و با عنایت به اینکه اخلاق رسانه از جمله مباحث مطرح در قلمرو جامعه‌شناسی، جامعه‌شناسی ارتباطات، ارتباط جمعی و اخلاق کاربردی است؛

این کتاب می‌کوشد به این سؤال پاسخ دهد که سیمای جمهوری اسلامی ایران، ازآنجایی‌که رسانه‌ای ‌ملی و همگانی، عهده‌دار آگاهی‌دهی به افکار عمومی است و اغلب با منافع عمومی سروکار دارد، چگونه می‌تواند به اخلاق پایبند باشد؟ زیرا اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، که مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها و از جمله سیمای ج.ا.ا. است، ممکن است موجب ورود به امور شخصی و خصوصی افراد و دخالت در آنها باشد؛ اموری که با منافع عمومی در تضاد و تعارض است.
 اما این دو چگونه قابل جمع‌اند؟ اصول اخلاقی حاکم بر این رسانه کدام است؟

کتاب «اصول اخلاقی حاکم بر رسانه از دیدگاه اسلام با تأکید بر سیمای جمهوری اسلامی ایران» در ۴۲۴ صفحه و به قیمت ۱۴ هزارتومان روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 70864
تاريخ ثبت خبر : 10 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 15:21
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)