| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

به قلم سید حسین شرف الدین؛


کتاب «ارزشهای اجتماعی از منظر قرآن کریم» منتشر شد

کتاب «ارزش های اجتماعی از منظر قرآن کریم» با موضوع ارزش های اجتماعی – جنبه های قرآنی توسط سید حسین شرف الدین به نگارش درآمده و توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، این کتاب بخشی از یک تحقیق گسترده در حوزه اندیشه های اجتماعی قرآن کریم است که به صورتی مجزا، تدوین و تالیف یافته است. ارزش ها همان گونه که در مباحث مطرح شده در بخش نخست به تفصیل بیان شده مهم ترین، کانونی ترین و زنده ترین بخش یک فرهنگ محسوب می شوند و از این رو شناخت یک فرهنگ بدون شناخت تحلیل نظام ارزشی و عناصر و اجزای آن، ارتباطات متنوع میان عناصر این نظام، پیوستگی این نظام با نظام باورها، هنجارها، شخصیت ها و رفتارهای غیرممکن خواهد بود.

محور این مطالعه، قرآن کریم و بخش گوهری و اساسی فرهنگ اسلامی انعکاس یافته در این متن آسمانی و مقدس است؛ از این رو ارزش های اجتماعی مورد بحث نیز ارزش هایی است که قرآن کریم به طور مستقیم و غیر مستقیم و در قالب عبارات و بیانات مختلف، از آن سخن گفته است.

کتاب «ارزشهای اجتماعی از منظر قرآن کریم» در پنج فصل با عناوین ارزش های اجتماعی از دیدگاه علوم اجتماعی، مواضع کلی قرآن کریم در حوزه ارزش ها، مفاهیم عام ناظر به ارزش های اجتماعی، مفاهیم خاص ناظر به ارزش های اجتماعی و ارزش های اجتماعی ناظر به حوزه های مختلف رفتاری به نگارش درآمده است.

کتاب «ارزشهای اجتماعی از منظر قرآن کریم » با موضوع ارزش های اجتماعی – جنبه های قرآنی نوشته سید حسین شرف الدین در ۵۶۴ صفحه و قیمت ۴۰ هزار تومان توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 44144
تاريخ ثبت خبر : 20 فروردین 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:28
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)