| امروز سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

به قلم محمدجواد توکلی؛


کتابی در بحث اقتصاد مقاومتی منتشر می‌شود

دکتر محمدجواد توکلی از کتابی که در مراحل چاپ قرار دارد، خبر داد. این کتاب در 110صفحه و در پژوهش سرای جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در حال انتشار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، دکتر محمدجواد توکلی استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از کتابی که در مراحل چاپ قرار دارد، خبر داد. این کتاب در ۱۱۰صفحه و در پژوهش سرای جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در حال انتشار است. مخاطب این کتاب قشر جوان جامعه هستند.

به گفته توکلی بیان این کتاب بسیار روان است و در نگارش این کتاب تاکید بر این داشته که یک تعریف مشخصی از اقتصاد مقاومتی ارائه بدهد و ابهاماتی که در بعضی از کتابها و مقالات موجود است را برطرف نموده و همچنین به بیان رابطه اقتصاد مقاومتی با اقتصاد اسلامی و نیز با موضوع الگوی اسلامی پیشرفت و حتی با مفاهیمی که در غرب مطرح شده، بپردازد.

وی تاکید کرد: در نگارش این کتاب سعی بر این داشته که به گونه ای که اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک نظریه اسلامی و اندیشه دینی بپردازد و نقاطی را که اسلام باعث شکنندگی یک اقتصاد معرفی می کند و همچنین چگونگی ترفندهای مقاوم سازی را برای اقتصاد اسلامی تبیین نماید.

دکتر توکلی تشریح کرد: در این کتاب به صورت خاص رویکرد نهادی داشته و به تحلیل آسیب پذیری و ارائه راه حل های مقاوم سازی با توجه به یافته هایی که در اقتصاد و ساختارهای آن، بویژه مبحث فرهنگ است، بپردازد.

وی تصریح کرد: این کتاب تا پایان امسال روانه بازار می شود.

توکلی در ادامه اظهار کرد: مقاله ای با عنوان «اقتصاد مقاوتی به عنوان یک مفهوم اسلامی است» در مجله پژوهش های اقتصاد مقاومتی نوشته است که این مقاله در مقابل گفتمان مطرح شده اقتصاد لیبرالی و گفتمان اقتصاد ملی گرایی، است.

وی همچنین اشاره کرد: مقاله ای دیگری با عنوان «اقتصاد مقاوتی کلید برون رفت از انتحال» نگاشته که در شماره ۳۳ در مجله فرهنگ پویا منتشر شده است. در این مقاله به توضیح مفهوم اقتصاد مقاومتی پرداخته است.

توکلی در خاتمه تشریح کرد: کتابی با عنوان «اقتصاد جمعیت از اقتصاد متعارف تا اقتصاد مقاومتی» تالیف کرده که توسط انتشارات وثوق منتشر شده است. این کتاب حدود ۱۰۰صفحه دارد.

وی افزود: در این کتاب به آسیب شناختی بحث های اقتصاد مقاوتی در حوزه اقتصاد جمعیت پرداخته است؛ آسیب هایی که از طریق کاهش نرخ جمعیت ایجاد شده است.

توکلی همچنین در این کتاب شبهات موجود در اقتصاد خرد و کلان را در بحث افزایش جمعیت در کشور، مورد تحلیل قرار داده است.

به گفته وی در این کتاب ارتباط اقتصاد جمعیت و اقتصاد مقاوتی را جمع آوری کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 36665
تاريخ ثبت خبر : 25 آذر 1395
ساعت بارگزاری خبر : 13:53
برچسب‌ها:, , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)