| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

با تدریس خسرو باقری؛


کارگاه بازخوانی کتاب منطق تربیت (از منظر روش تحلیلی) برگزار می شود

به همت انجمن فلسفه تعلیم و تربیت، کارگاه بازخوانی کتاب منطق تربیت (از منظر روش تحلیلی) با تدریس دکتر خسرو باقری نوع پرست برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه؛ به همت انجمن فلسفه تعلیم و تربیت، کارگاه بازخوانی کتاب منطق تربیت (از منظر روش تحلیلی) با تدریس دکتر خسرو باقری نوع پرست استاد دانشگاه تهران چهارشنبه ۴ آذرماه از ساعت ۸ تا ۱۲ برگزار می شود.

این نشست در اتوبان چمران، پل نصر، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، دفتر گروه فلسفه تعلیم و تربیت برپا می شود.

«منطق تربیت» (the logic of education) یکی از آثار اصلی فلسفه تحلیلی تربیت به شمار می رود. نویسندگان کتاب، پیترز و هرست مهم ترین فیلسوفان فلسفه تحلیلی تربیت و موسس این نحله فلسفوی تلقی می شوند و از این رو فیلسوفان تعلیم و تربیت، فلسفه تحلیلی تربیت را مکتب پیترز و هرست می‌نامند.

بررسی آثار و ادبیات فلسفه تربیت نشان می دهد که پیترز و هرست نقشی بی بدیل در معرفی و توسعه فلسفه تحلیلی تربیت و اعتبار بخشیدن به این بخش از دانش بشری داشته اند و به مدد تلاش آنان فلسفه تربیت در میان سایر شاخه های فلسفه، از جمله فلسفه علم، فلسفه دین و … از جایگاهی ویژه برخوردار شده است.

در بیشتر آثار جدی حوزه فلسفه تربیت که به شرح، تبیین یا نقد فلسفه تحلیلی تربیت پرداخته اند کتاب منطق تربیت اثر شاخص فلسفه تحلیلی تربیت معرفی شده است.

مک لافین این کتاب را معرف و نماینده فکری جریان لندن فلسفه تحلیلی تربیت می‌داند. واکر و ایورز آن را فلسفه تربیت نظام‌دار دانسته‌اند و به نظر دیردن کتاب منطق تربیت در عرصه فلسفه تحلیلی تربیت هماوردی نیافته است.

انتهای پیام/

کد خبر : 11935
تاريخ ثبت خبر : 23 آبان 1394
ساعت بارگزاری خبر : 09:10
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)