| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

فایل pdf مقاله؛


چیستی فلسفه سیاسی متعالیه

شریف لکزایی در مقاله «چیستی فلسفه سیاسی متعالیه» در تلاش است در ابتدا ضمن ارائه بحثی مختصر درباره فلسفه سیاسی بـا تأکید بر دیدگاه اشتروس، به تبیین و مقایسه آن با فلسـفه سیاسـی متعالیـه بـا تأکیـد بـر آرای صدرالدین شیرازی بپردازد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، شریف لکزایی در مقاله «چیستی فلسفه سیاسی متعالیه» در تلاش است در ابتدا ضمن ارائه بحثی مختصر درباره فلسـفه سیاسـی بـا تأکید بر دیدگاه اشتروس به تبیین و مقایسه آن با فلسـفه سیاسـی متعالیـه بـا تأکید بـر آرای صدرالدین شیرازی بپردازد.

در چکیده این مقاله آمده است:

فلسفه سیاسی یکی از انواع صورت های اندیشه سیاسی است که از دیرباز در میان متفکران رایج بوده و مباحث و دیدگاه های مختلف در این زمینه همواره از سوی متفکران مطرح شـده و مـورد بحث قرار گرفته است . این که این دیدگاه ها به ویژه آنچه از سوی مهـم تـرین متفکـران غربـی مطرح شده است چه مقدار با مباحث فیلسوفان مسلمان قابل تطبیق و سنجش است جای تأمل، بررسی و تحقیقات بسیاری دارد که در مقاله حاضر به صورت مختصر به آن پرداختـه مـی شـود.

از این رو مقاله حاضر در تلاش است در ابتدا ضمن ارائه بحثی مختصر درباره فلسـفه سیاسـی بـا تأکید بر دیدگاه اشتروس، به تبیین و مقایسه آن با فلسـفه سیاسـی متعالیـه بـا تأکیـد بـر آرای صدرالدین شیرازی بپردازد.

برای این منظور سعی شد ضمن توجه به نقاط اشتراک و نقاط قـوت این دیدگاه ، وجوه تمایزش مورد بحث و توجه قرار گیرد و تلاش شـود مفهـوم فلسـفه سیاسـی متعالیه با تفصیل بیشتری مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

متن کامل مقاله اینجا قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 43540
تاريخ ثبت خبر : 23 اسفند 1395
ساعت بارگزاری خبر : 14:19
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)