| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

با سخنرانی عبدالله نصری؛


چهل‌و‌دومین درس‌گفتار ماهانه «اندیشه و عمل» برگزار می‌شود

چهل‌و‌دومین درس‌گفتار ماهانه «اندیشه و عمل» با موضوع منطق گفت و گو در اندیشه امام موسی صدر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، چهل‌و‌دومین درس‌گفتار ماهانه «اندیشه و عمل» با موضوع منطق گفت‌و‌گو در اندیشه امام موسی صدر برگزار می شود.

چهل‌و‌دومین درس‌گفتار اندیشه و عمل با سخنرانی دکتر عبدالله نصری، استاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

عبدالله نصری پس از اخذ دیپلم ریاضی وارد دانشگاه شد و مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم اقتصادی اخذ کرد. سپس، و با تغییر رشته تحصیلی، تا پایان دوره دکتری مشغول تحصیل در رشته فلسفه غرب شد.

 وی هم‌زمان با تحصیلات دانشگاهی به مطالعه علوم اسلامی پرداخت و از محضر اساتیدی چون شهید مرتضی مطهری، مرحوم محمد‌تقی جعفری، مهدی حائری یزدی، آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله مکارم شیرازی و سید احمد فردید بهره‌مند شد. این پژوهشگر فلسفه هم‌اکنون عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی است.

چشمی بر آسمان، نگاهی بر زمین: کالبد شکافی شخصیت امام موسی صدر از آخرین تألیفات عبدالله نصری است که مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر آن را منتشر کرده است.

نصری در این کتاب تلاش کرده تا به کالبدشکافی شخصیت امام موسی صدر و نظریات وی درباره مسائل مختلف سیاسی، دینی و اجتماعی بپردازد.

از دیگر آثار او می‌توان به فلسفه آفرینش، سیمای انسان کامل از دیدگاه مکاتب، خدا و انسان در فلسفه یاسپرس، گفتمان مدرنیته، رویارویی با تجدد، راز متن، انتظار بشر از دین، حاصل مدرنیته، در جستجوی حکمت و انکار قرآن اشاره کرد.

چهل‌و‌دومین درس‌گفتار اندیشه و عمل دوشنبه، ۱۲ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در محل مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، شمال میدان هفت‌ تیر، کوچه شهید شریعتی، جنب مسجدالرضا(ع)، پلاک ۱۰، واحد ۲، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر : 48746
تاريخ ثبت خبر : 10 تیر 1396
ساعت بارگزاری خبر : 17:09
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)