| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی نشریه؛


چهارمین شماره نشریه رسائل منتشر شد

چهارمین شماره نشریه رسائل با سردبیری مسعود معینی‌پور منتشر شده که در آن به موضوعات مهمی چون انتخابات پرداخته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، شماره چهارم نشریه رسائل به مهم‌ترین مسأله کنش سیاسی در زمانه انقلاب اسلامی پرداخته است و علاوه بر آن تلاش کرده موضوعات دیگری چون شهید صدرالگوی تحول در حوزه معاصر و حوزه انقلابی در زمانه سکولار و… را مورد توجه قرار دهد.

 اخلاق گمشده انتخابات

با این توصیف پرونده نخست رسائل به عنوان مطلعی بر اندیشه حوزه‌ عصر انقلاب اسلامی می‌کوشد در باب مهم‌ترین رویداد این روزهای جمهوری اسلامی ایران با موضوع اخلاق انتخابات و نقد و بررسی هنجارهای بازاریابی سیاسی، عرصه تصمیم‌سازی مردم و تأثیرات تبلیغاتی کاندیداهای انتخاباتی را در این عرصه، مورد نقد و کنکاش قرار دهد.

فقه و جهان آینده

 با توجه به خلأهای موجود بیش از پیش حوزه‌های علمیه در دوره معاصر، پرونده‌‌ دوم به مسأله شهید صدر به مثابه الگوی تحول در حوزه معاصر پرداخته تا افق‌های روشنی را پیش روی کنشگران این عرصه بگشاید.

پیدا و پنهان سکولاریسم حوزوی

موضوع سومین پرونده این شماره، حوزه انقلابی و زمانه سکولار است تا با خودآگاهی نسبت به مسئولیت خطیر خود در نسبت با بحران تجدد، توان قدم نهادن در مسیر حوزه انقلابی را داشته باشد

مرثیه‌ای برای یک رؤیای تاریخی

رسائل با توجه به اهمیت و ضرورت تازه‌های نشر برای قشر فرهیخته، می‌کوشد این مهم را در پرونده‌ چهارم، با موضوع در جست و جوی عمیق‌ترین لایه‌های فرهنگ و اندیشه مورد کند و کاو قرار دهد.

مکتوبات حوزوی در طریق سیاست‌گذاری

رسائل در آخرین پرونده این شماره با پرداختن به همایش کتاب سال حوزه، به دنبال احیاء ضرورت شیوه سلف حوزه‌های علمیه در عرصه ترویج و تحقیق، می‌کوشد ابعاد و زوایای زمینه‌های مختلف این مسیر را مورد ارزیابی قرار دهد.

رسائل (اندیشه حوزه عصر انقلاب اسلامی) را از کیوسک‌های روزنامه فروشی معتبر تهیه و یا با شماره های ٠٢۵٣٧٧۴٨٣٠- ٠٩١٩٢٩۵٠٧٩٩ تماس حاصل کنید.

انتهای پیام/

کد خبر : 46488
تاريخ ثبت خبر : 24 اردیبهشت 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:08
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)