| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی:


پیاده‌روی اربعین؛ عظیم‌ترین اجتماع صلح‌آمیز بشری

محقق و مدرس حوزه علمیه با اشاره به تاثیرات پیاده روی اربعین بر سبک زندگی گفت: امروز هر فردی با هر جریان فکری که در اربعین حضور می یابد به همگرایی میان مسلمین کمک می کند و وحدت اسلامی را رنگ واقعیت می بخشد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر یحیی جهانگیری سهروردی، مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی ، با اشاره به ابعاد اثرگذار پیاده روی اربعین بر سبک زندگی گفت: اولین تاثیری که پیاده روی اربعین بر سبک زندگی دارد این است که انسان ها را به همگرایی با یکدیگر وا می دارد.

وی ادامه داد: امروز که همه توطئه ها در راستای واگرایی شیعه شکل می گیرد اربعین نه تنها به همگرایی شیعه با خود بلکه با پیروان سایر مذاهب و حتی ادیان دیگر مثل مسیحیان و نصارا هم می پردازد. امروز دلدادگی به امام حسین(ع) و تجلی آن در کنگره اربعین به اوج رسیده است. بنابراین، باید از این فرصت استفاده کنیم و به همگرایی که دنیای امروز به ویژه جهان تشیع به آن توجه دارد، بیشتر متمرکز شویم.

این مبلغ بین المللی تصریح کرد: امروز هر فردی با هر جریان فکری که در اربعین حضور می یابد به همگرایی میان مسلمین کمک می کند، مساله ای که بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز جهان اسلام است. معتقدم که در کنار تفاوت هایی که میان نگرش ها وجود دارد باید به یک هدف بیندیشیم که همان «وحدت اسلامی» است و پیاده روی اربعین این ظرفیت را دارد.

جهانگیری سهروردی با بیان اینکه در دنیای امروز بسیاری از کشورها مدعی صلح هستند، افزود: در شرایطی که هر کسی ادعا می کند اهل صلح است اما پیروان سایر ادیان را به خشونت متهم می کند، این پیاده روی می تواند به دنیا ثابت کند که پیروان سایر ادیان و مذاهب اسلامی در کنار یکدیگر حضور می یابند آن هم در منطقه ناامنی که از سوی دشمنان به این وضعیت درآمده است، ۳۰ میلیون نفر بدون اینکه سازمانی متولی حضورشان باشد به بهترین شکل و در اوج صلح و صمیمیت در این ایام کنار هم ب سمت کربلای معلا حرکت می کنند.

این استاد حوزه افزود: چنین هم افزایی در جریان پیاده روی اربعین در سبک زندگی ما تاثیر جدی دارد و کمک به گسترش صلح و برادری می کند. خیلی از کینه هایی که شاید پیش از رفتن به اربعین وجود داشته به برکت حضور در این همایش عظیم از میان می رود. هر کسی هر دارایی که دارد به میدان می آورد تا به زائران حضرت سیدالشهداء(ع) خدمت کند، که این بهترین تجلی سبک زندگی اسلامی است.

جهانگیری سهرودی تصریح کرد: آنچه که در سبک زندگی به ویژه فردی ما اثر می گذارد این است که در این پیاده روی همه اعم از استاد دانشگاه، معلوم، کارگر، مردم عادی در کنار هم قرار می گیرند و با یک هدف پیش رفته و کاستی ها و سختی های مسیر اصلا به چشم نمی آید. این در واقع شست و شوی روح و تهذب نفس است، پیرایش جان است که هر که هر چه دارد می آورد و عرضه می کند.

وی با بیان اینکه حضور اقشار مختلف در جریان پیاده روی اربعین حکایت از حی بودن همیشگی جریان عاشورا دارد، تاکید کرد: واقعه کربلا برای هر زمان الگو است و حضور مردم در پیاده روی اربعین لبیک به معارف حسینی است.

انتهای پیام/

کد خبر : 55778
تاريخ ثبت خبر : 10 آبان 1396
ساعت بارگزاری خبر : 10:07
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)