| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ |
سرخط خبرها:

حسین بستان:


پیاده‌روی اربعین، تجلی‌بخش وحدت و هویت دینی و انسانی است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پیاده روی اربعین حسینی را تجلی بخش وحدت و هویت دینی و انسانی دانست.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین بستان در گفتگویی با بیان این که پدیده پیاده روی عظیم اربعین از ابعاد و عرصه های مختلف قابل توجه و نیازمند بحث و بررسی است، اظهار داشت: از جمله دستاوردهای پیاده روی اربعین در سال های اخیر، تقویت و توسعه مساله وحدت اجتماعی، همدلی و انسجام میان مردم از مذاهب و اقوام و کشورهای مختلف بوده که حقیقتاً این وحدت را ما به ویژه در مراسم اربعین به شکل مشهودی لمس و درک می کنیم.

وی افزود: این که جمع بسیار انبوهی با یک هدف و آرمان مشترک به انجام مناسک واحد مذهبی می پردازند، مساله بسیار مهمی است به خصوص این که در پذیرایی از زوار حسینی در موکب ها شاهد بالاترین نشانه ها و نمادهای مهربانی و محبت و از خودگذشتگی هستیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که وحدت و هویت جامعه اسلامی و شیعی با محوریت ارزش های دینی به خصوص محبت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به خوبی شکل گرفته و هر سال راهپیمایی بیش از ۲۰ میلیون زایر از کشورهای مختلف را در مراسم اربعین نظاره گر هستیم که این پدیده در کل دنیا بی سابقه است.

وی گفت: آنچه مهم است این که برخلاف خواست دشمن ما این بُعد وحدت و انسجام را تقویت کرده و از ظرفیت عظیمی به نام اربعین به خوبی در مسیر تحکیم برادری و اتحاد میان مسلمین و شیعیان بهره برداری کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین بستان بیان داشت: بی شک هر چقدر که بصیرت مردم ما در این خصوص افزایش پیدا کند، قطعاً دشمن هم در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام تر می شود، چرا که در مقابل توطئه های دشمن برای برهم زدن وحدت میان شیعیان عراقی و ایرانی باید هوشیار بود و فریب تبلیغات دروغین و جنگ روانی او را نخورد.

انتهای پیام/

کد خبر : 78020
تاريخ ثبت خبر : 22 مهر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 14:10
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)