| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

فراهانی در نشست خبری همایش مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام:


پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی شد

دبیر اجرایی همایش ملی مواجهه با آسیب های اجتماعی از دیدگاه اسلام (پیشگیری و مقابله) از تأسیس پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب های اجتماعی خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، محسن فرمهینی فراهانی استاد دانشگاه شاهد و دبیر اجرایی همایش مواجهه با آسیب های اجتماعی از دیدگاه اسلام در نشست خبری این همایش که امروز ۱۹ تیرماه برگزار شد، گفت: ما از زمان اعلام برگزاری همایش در دی ماه سال گذشته، شش ماه فرصت داشتیم که در این مدت اطلاع رسانی مناسبی در این زمینه کرده ایم و به طور هدفمند ۳۵۰۰ اندیشمند حوزه علوم انسانی اسلامی را از برگزاری این همایش مطلع کردیم. همچنین پوستر همایش را به دانشگاه ها و پژوهشکده های مختلف در تهران و شهرستان ارسال کردیم.

فراهانی اضافه کرد: اطلاع رسانی در سطح وسیعی در کشور اتفاق افتاد تا بتوانیم گفتمان اسلامی در عرصه آسیب های اجتماعی و حساسیت مضاعف بین اندیشمندان در برابر آسیب ها اجتماعی را ایجاد کنیم. در این راستا مجوز ISC  را برای همایش کسب کردیم و نشست صاحب نظران در حوزه آسیب های اجتماعی را در مشهد برگزار کردیم.

اطلاع رسانی در سطح وسیعی در کشور اتفاق افتاد تا بتوانیم گفتمان اسلامی در عرصه آسیب های اجتماعی و حساسیت مضاعف بین اندیشمندان در برابر آسیب ها اجتماعی را ایجاد کنیم

وی به دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای برگزاری همایش اشاره کرد و گفت: ما تاسیس پژوهشکده مطالعات اسلامی آسیب های اجتماعی را در دستور کار داریم که عملا کار خود را آغاز کرده است. این پژوهشکده  دارای سه مرکز مطالعاتی مبانی و فلسفه، مطالعات خانواده و اخلاق و سبک زندگی است و مرکز مطالعاتی فضای مجازی و اعتیاد هم در حال احداث است.

دبیر اجرایی همایش افزود: چهار نشست علمی در حوزه آسیب های اجتماعی از نگاه اسلام هم در دانشگاه شاهد برگزار شده و نشست هیات های اندیشه ورز هم برگزار می شود.

وی برنامه های روز برگزاری همایش را تشریح کرد و گفت: همایش سه شنبه ۲۶ تیرماه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود. افتتاحیه از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح با حضور مقامات کشوری آغاز و در ادامه پنج کمیسیون برگزار می شود. اختتامیه همایش از ساعت ۱۷ تا ۱۸ با تقدیر از مقالات برتر برپا می شود.

استاد دانشگاه شاهد به حامیان برگزاری همایش ملی مواجهه با آسیب های اجتماعی از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: وزارت کشور، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه باقرالعلوم و … در برگزار این همایش همکاری دارند.

فراهانی بیان کرد: وزارت کشور طی تفاهم نامه ای با دانشگاه شاهد، این دانشگاه را به عنوان حلقه اتصال با مجموعه های دیگر تعیین کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر : 71499
تاريخ ثبت خبر : 19 تیر 1397
ساعت بارگزاری خبر : 14:14
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)