| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

پنجم اسفندماه؛


پنجمین همایش سالانه «گفت و گو و دیگری» برگزار می شود

کانون گفت‌و‌گوی موسسات امام موسی صدر در آستانه دوازدهمین سال فعالیت خود پنجمین همایش سالانه خود را با عنوان «گفت و گو و دیگری» را پنج شنبه پنج اسفندماه برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، رابطه و نسبت من (ما) با دیگری (دیگران) در جهان امروز، به امری پر اهمیت و زیربنایی تبدیل شده و در این پیوند، «گفت‌وگو» یکی از مفاهیمی است که در دهه‌های اخیر اهمیتی ویژه یافته و متفکران درباره چرایی و چگونگی و ضرورت آن نظریه‌ها پرداخته‌اند و دُر‌ها سفته‌اند.

کانون گفت‌و‌گو نیز بنا بر وظیفه خود و با الهام از سیره امام موسی صدر به این موضوع اهتمام ورزیده است؛ چراکه آماده سازی بستر گفت و گو و پایدار کردن آن در فرهنگ عمومی، تنها با بحث های نظری و استدلال های علمی، یا توصیه و اندرز تحقق نمی یابد، بلکه با تمرین گفت و گوی درست و استمرار در رعایت آیین و لوازم و شرایط آن در کنار شناخت مفهوم گفت و گو میسر خواهد شد. تمرین و ممارست بر گفت و گو در قالب کارگاه های مختلف هدف اصلی و اساسی کاون گفت‌و‌گو، در کنار همایش‌های سالانه است.

این همایش به مناسبت سالروز حضور امام موسی صدر در کلیسای کبوشیین بیروت و القای خطبه موعظه آغاز روزه برگزار می‌شود و مناسبتی است درخور، تا بتوانیم خویشتن را به تامل در مفهوم گفت‌و‌گو فراخوانیم و برای نیل به سلوک گفت‌و‌گویی گامی برداریم. چراکه مطالعه و بررسی سیره امام موسی صدر و اعتقاد و اهتمام او به همزیستی و مدارا، نشان‌گر این است که گفت‌وگو تنها استراتژی و ابزاری در دستان وی نیست، بلکه مشی و منش درونی و اعتقاد اوست و این مشی و منش گرچه بروز و ظهورهای بسیاری داشته است.

مهمان‌های کلیدی این همایش دکتر محسن رنانی، دکتر رسول رسولی پور و دکتر محمد مهدی مجاهدی هستند که در میزگردی تخصصی به تبادل نظر می پردازند. در این برنامه کانون گفت‌و‌گوی موسسات امام موسی صدر نیز معرفی و نمونه ای از تمرین‌های بازآفرینی مهارت‌های گفت‌و‌گو اجرا می شود.

پنجمین همایش سالانه «گفت و گو و دیگری» روز پنجشنبه ۵ اسفند از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۰۰ در تالار ایوان شمس به نشانی: بزرگراه جلال‌آل‌احمد، ابتدای بزرگراه کردستان برگزار ​می شود.

 چهارمین گردهمایی سالانه کانون گفت وگوی مؤسسات امام موسی صدر، سال گذشته و با موضوع شادی و رضایت مندی، برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 42216
تاريخ ثبت خبر : 3 اسفند 1395
ساعت بارگزاری خبر : 13:10
برچسب‌ها:,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)