| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

غلامرضا گودرزی در گفتگو با طلیعه:


پتانسیل مدیریت اسلامی برای تحول در امر علوم انسانی اسلامی بهره برداری نشده است

رئیس دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه من با توجه به همه محدودیتها مدیریت اسلامی توانسته پیشرفت محسوسی در ایران داشته باشد، گفت: از پتانسیل مدیریت اسلامی برای تحول در امر علوم انسانی اسلامی بسیار کم بهره برداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه؛ دکتر غلامرضا گودرزی، رئیس دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق(ع) در خصوص میزان تأثیر این کنگره به منظور حل دغدغه مقام معظم رهبری و سایر فعالان حوزه علوم انسانی اسلامی برای چیره شدن بر علوم انسانی غربی گفت: از هر چیزی باید به اندازه توانش انتظار داشت. اگر ما انتظار داشته باشیم در این کنگره نظریه سازی در حوزه علوم انسانی اسلامی صورت گیرد، انتظار درستی نیست.

وی با بیان اینکه با وجود همه این مسائل کنفرانس می تواند سه کار انجام دهد، افزود: اولین کار این است که افرادی که دغدغه دارند را کنار هم جمع کند تا این دغدغه برجسته تر شود که دیده های محققین، دانشجویان و مدیران به آن دغدغه جذب شود و این کنگره تا این حد موفق بوده است و البته تا نقطه آرمانی اش فاصله دارد.

گودرزی اضافه کرد: کار دیگر کنگره این است که محصول دوره های قبل را نشان می دهد و فضایی ایجاد می کند که افراد ایده هایشان و محصولاتشان را ارایه دهند و این کنگره در اینجا موفق بوده است و البته باید در دوره های بعد فضا به کسانی که نظرشان با ما مخالف است داده شود تا نظرشان را اعلام کنند و ما بهتر از علوم انسانی اسلامی دفاع کنیم.

وی تاکید کرد: کار سومی که کنگره قدری در آن ضعیف عمل کرده است این است که باید بتواند نظریه های ثبت شده گذشته را رسانه ای کند تا جایی که همه از این نظریه بهره مند شوند و حتی کمک کند در سطح بین المللی چنین نظریه هایی منتشر شود.

رئیس کمیسیون مدیریت اسلامی سومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه رشته مدیریت اسلامی نسبت به سایر رشته های علوم انسانی اسلامی در چه جایگاهی قرار دارد، عنوان کرد: از چند جهت می توان به این سؤال پاسخ داد. زمانی در مورد پیشرفت مدیریت اسلامی نسبت به دیگر شاخص های علوم انسانی اسلامی صحبت می شود که در این زمینه می توان گفت که مدیریت اسلامی نسبت به دیگر شاخص ها کمتر بوده است. دلیلش هم مقداری به ماهیت رشته مدیریت و مقداری هم به جوانتر بودن این رشته نسبت به دیگر رشته ها باز می گردد.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) با اظهار اینکه یک زمان دیگر از نظر پتانسیل دانش مدیریت و تاثیر آن بر دیگر رشته ها می توان سخن گفت که در اینجا هم جواب عقب بودن مدیریت اسلامی نسبت به دیگر رشته های علوم انسانی اسلامی است، تصریح کرد: زیرا از پتانسیل مدیریت اسلامی برای تحول در امر علوم انسانی اسلامی بسیار کم بهره برداری شده است.

رئیس دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق(ع) در پایان سخنانش اظهارداشت: یک وجه دیگر در مورد میزان پیشرفت مدیریت اسلامی در ایران با توجه به همه محدودیتهاست که به نظر من با توجه به همه محدودیتها مدیریت اسلامی توانسته پیشرفت محسوسی در ایران داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر : 12190
تاريخ ثبت خبر : 28 آبان 1394
ساعت بارگزاری خبر : 10:11
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)