| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


همایش علمی – پژوهشی «امام رضا(ع) در منابع اهل سنت» برگزار شد

سومین همایش ملی- علمی پژوهشی «امام رضا (ع) در منابع اهل سنت» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، آیت الله «محمد محمدی ری شهری» تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در سومین همایش ملی و علمی پژوهشی «امام رضا(ع) در منابع اهل سنت» گفت: تبیین معارف رضوی در منابع اهل سنت موضوع بسیار مهمی است و زمینه تقریب مذاهب را فراهم می‌ کند.

وی با بیان اینکه بهترین راه وحدت، محبت و مودت اهل بیت(ع) است افزود: در آیاتی از قرآن کریم آمده است که محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راه رسیدن به رضوان الهی است.

رئیس مؤسسه علمی- فرهنگی دارالحدیث اظهار داشت: در شرایط کنونی که جهان اسلام در شرایط بسیار حساس قرار گرفته و تمام جهان کفر در برابر اسلام ایستاده است، استکبار جهانی به دنبال این است که بین شیعه و سایر مذاهب اختلاف ایجاد کند که نمونه آن در کشورهای عراق و سوریه دیده می‌ شود.

وی گسترش معارف اهل بیت(ع) در جهان را یکی از راه‌ های زمینه ‌سازی در راستای جهانی شدن اسلام دانست و گفت: این معارف چیزی جز معارف قرآن و سنت رسول الله(ص) نیست و این نکته در روایات بسیار نیز تاکید شده است.

شخصیت و سیره علمی و عملی حضرت امام رضا(ع)، و میراث حدیثی و کلامی آن حضرت از مهمترین محورهای این همایش یک روزه بود.

تعامل، همگرایی و افزایش وحدت و همدلی بین شیعه و اهل سنت، ترویج علوم، فرهنگ و معارف رضوی و تبیین جایگاه علمی و دینی حضرت امام رضا(ع) بین مسلمانان از اهداف برگزاری این همایش بود که به همت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 73052
تاريخ ثبت خبر : 6 مرداد 1397
ساعت بارگزاری خبر : 11:45
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)