| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

با ارائه ۱۶۰ مقالهY


برگزاری همایش دین، فرهنگ و فناوری از ۴ تا ۶ اردیبهشت در تهران و قم

دبیر اجرایی نخستین همایش «دین، فرهنگ و فناوری» گفت: در همایش بین‌المللی «دین، فرهنگ و فناوری» که در دانشگاه صنعتی شریف و مرکز همایش‌های غدیر قم از فردا به مدت سه روز برگزار می‌شود، تعداد ۱۶۰ مقاله در ۳۰ پنل تخصصی ارائه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از ایکنا، مهدی نصیری، دبیر اجرایی نخستین همایش بین‌المللی «دین، فرهنگ و فناوری»؛ اظهار کرد: این همایش از سوی دانشگاه باقرالعلوم (ع) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با همکاری شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه صنعتی شریف طی سه روز؛ ۴، ۵ و ۶ اردیبهشت ماه در تهران و قم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دو روز نخست این همایش در دانشگاه صنعتی شریف و روز آخر؛ ۶ اردیبهشت در مرکز همایش‌های غدیر در شهر قم برگزار می‌شود، ادامه داد: در مجموع تعداد ۳۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش رسید که از این میان تعداد ۱۶۰ مقاله در مراحل داوری پذیرفته شدند.

دبیر اجرایی نخستین همایش بین‌المللی «دین، فرهنگ و فناوری» افزود: در این همایش تقریبا حدود ۳۵ مرکز پژوهشی و دانشگاهی مشارکت کردند و تعداد ۲۳ پیش نشست علمی تا کنون در دانشگاه‌های مختلف برگزار شده است. این همایش در ۳۰ پنل تخصصی فارسی و انگلیسی ذیل محور‌های اصلی همایش و در سالن‌های متفاوت در دانشگاه شریف و یک سالن در قم برگزار می‌شود.

وی گفت: این همایش در ۱۲ محور اصلی برگزار می‌شود که به شرح زیر است: فلسفه و مبانی نظری فناوری، فرهنگ و فناوری، چالش‌های ارزش و فناوری، مناسبات دین و فناوری، پیوست نگاری فرهنگی فناوری، فرهنگ و فناوری ارتباطات و اطلاعات و فضای مجازی، مسائل فرهنگی سیاستگذاری‌های آینده پژوهی در ایران، پیشرفت و فناوری، دین و فناوری رسانه، فناوری و مسائل دینی و فرهنگی خانواده و زنان، مسائل فرهنگی محیط زیست و فناوری و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی حوزه فناوری. هر کدام از این محور‌ها در قالب کمیسیون‌های تخصصی چندین پنل خواهند داشت که مدیریت هر یک از محور‌ها بر عهده مراکز پژوهشی و دانشگاه‌هایی از جمله علامه طباطبایی، شهید بهشتی، الزهرا (س) و … که در این همایش با دبیرخانه همکاری داشتند، خواهد بود.

نصیری همچنین درباره بخش بین‌الملل این همایش گفت: تعداد ۲۰ مقاله انگلیسی از کشور‌های مختلف همچون آلمان، آمریکا، فرانسه، و کشور‌های شرقی به دبیرخانه همایش رسیده که از این تعداد، ۱۰ مقاله در پنل انگلیسی همایش ارائه می‌شود.

وی افزود: مراسم افتتاحیه این همایش صبح فردا سه‌شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۹ صبح در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود و این مراسم تا ظهر ادامه دارد و بعدازظهر فردا همایش با برگزاری پنل‌های تخصصی و ارائه مقاله‌ها ادامه خواهد یافت.

دبیر اجرایی نخستین همایش بین‌المللی «دین، فرهنگ و فناوری» گفت: پنل‌های تخصصی از ساعت ۲ بعدازظهر فردا؛ سه‌شنبه، آغاز می‌شود و علاوه بر سالن اصلی برگزاری افتتاحیه همایش (جابربن حیان)، پنل‌ها در دانشکده کامپیوتر، اتاق‌های ۲۰۵ و ۴۰۴ برگزار می‌شود، پنل انگلیسی هم در این دانشکده خواهد بود. همچنین سالن خواجه نصیر و دانشکده شیمی و سالن رازی، از دیگر مکان‌های برگزاری پنل‌ها در دانشگاه صنعتی شریف هستند. در قم نیز مرکز همایش‌های غدیر ۵ سالن دارد که همه پنل‌ها در این ۵ سالن برگزار می‌شود.

وی درباره مراسم افتتاحیه گفت: افتتاحیه به این گونه نیست که مسئولان سخنرانی کنند، اگر چه ما از این اتفاق استقبال می‌کنیم و دعوت به عمل آورده‌ایم، اما اساس کار همایش مباحث علمی و ارائه مقالات توسط شرکت‌کنندگان است. در این همایش اعضای هیئت علمی همچون آقایان دکتر لک‌زایی، دکتر گلشنی، دکتر پارسانیا، دکتر خسروپناه، دکتر ربیعی، دکتر آیت‌اللهی که دبیر علمی همایش هستند، با ارائه مقاله در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش به گفته دبیر اجرایی این همایش، برنامه پنل‌های تخصصی و ساعت دقیق برگزاری پنل‌ها و سخنرانی‌ها هنوز اعلام نشده و تا بعدازظهر امروز برنامه پنل‌ها و سخنرانی‌ها مشخص خواهد شد و در وب‌سایت همایش به نشانی www.icrct.ir/fa درج می‌شود. همچنین علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می‌بایست در وب‌سایت مذکور ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر : 66439
تاريخ ثبت خبر : 3 اردیبهشت 1397
ساعت بارگزاری خبر : 13:39
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)