| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

در فرهنگسرای ابن‌سینا؛


همایش تجلیل از خدمات عباس صدری در حوزه فلسفه اسلامی برگزار می‌شود

همایش تجلیل از خدمات عباس صدری در حوزه فلسفه اسلامی به پاس نیم قرن پژوهش و تدریس در حوزه فلسفه اسلامی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همایش به پاس نیم قرن پژوهش و تدریس در حوزه فلسفه اسلامی عباس صدری محقق، مترجم و استاد دانشگاه روز پنج شنبه ۸ مهرماه سال جاری در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود.

علی مرادخانی دبیر علمی همایش ضمن اعلام این خبر گفت: نظر به فعالیت‌های ارزشمند دکتر عباس صدری محقق و استاد فلسفه اسلامی و پیگیری‌های جمعی از دانشجویان و همکاران وی، به منظور پاسداشت مقام و منزلت این استاد و همچینین احترام به بیش از نیم قرن حضور فعال و مستمر نامبرده در عرصه‌های فکری و معرفتی، همایشی یک روزه با حضور جمعی از اساتید فلسفه در دانشگاه‌های تهران و جمعی از دانشجویان وی در فرهنگسرای ابن سینا برگزار خواهد شد.

unnamed

در این همایش که با حضور این محقق و استاد فلسفه اسلامی برگزار خواهد شد، تنی چند از اساتید فلسفه و دانشجویان در تجلیل و اهمیت کار ایشان و شیوه تحقیق و  تدریس ایشان به ایراد سخنرانی می پردازد.

عباس صدری فرزند مجتهد بزرگ آیت‌الله حاج میرزا حسن از بزرگان و چهره‌های بارع محلات است که پس از فراگیری تحصیلات حوزوی نزد علمای اعلم آن دوره نظیر مرحوم آقا شیخ ابوالقاسم نحوی، آیت‌اله نوری همدانی و آیت‌اله ناصر مکارم شیرازی وارد عرصه تحقیق و تدریس شد. پس از تحصیلات حوزوی، فعالیت‌های تحصیلی وی در محیط دانشگاه رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفت و تا مرحله اخذ درجه دکتری ادامه پیدا کرد. نامبرده در طول دوره تحصیل دانشگاهی خود از محضر اساتید برجسته‌ای نظیر، عبدالجواد فلاطوری، سیدحسین نصر، آیت‌اله مرتضی مطهری، غلامحسین صدیقی، مهدی حایری یزدی بهره برده و همچنین در دوره مباحثات اساتید بزرگی همچون توشی هیکو ایزوتسو حضور یافته است.

ویرایش و تصحیح کتاب حدائق السِیَر از یحی‌ بن صاعد، ویرایش و تصحیح، ترجمه و شرح متن عربی حکمه العین از علامه کاتبی در قالب دو جلد، بررسی تحلیلی فلسفه اسلامی بخش امور عامه و مقالات متعددی در خصوص مقولات فلسفه اسلامی از برخی آثار نامبرده است.

این همایش از ساعت ۴ بعد از ظهر در فرهنگسرای ابن سینا واقع در خیابان ایران زمین شمالی، فرهنگسرای ابن سینا برگزار خواهد شد. ورود برای دانشجویان و علاقه مندان آزاد است.

انتهای پیام/

کد خبر : 30752
تاريخ ثبت خبر : 6 مهر 1395
ساعت بارگزاری خبر : 09:08
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)